359 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان کردستانی پرداخت شد


359 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان کردستانی پرداخت شد

سنندج - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: بانک‌های عامل در این استان امسال، 359 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت کرده‌اند.

فرشید جهان بین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعهد بانک‌های عامل در سال جاری برای پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد استان در مجموع ۹۰۶ میلیارد ریال است که تاکنون مبلغ ۷۴۹ میلیارد ریال توسط بانک‌ها ابلاغ و کارسازی شده و مابقی نیز در حال سپری کردن مراحل اداری است.

وی افزود: از این میزان تسهیلات تعهد شده تاکنون بیش از ۳۵۹ میلیارد ریال به یک هزار و ۲۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان پرداخت شده که با این میزان ۴۸ درصد تعهد ابلاغ شده، محقق شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: این تسهیلات توسط بانک های تجارت، رسالت، رفاه، سپه، صادرات، مسکن، ملت، ملی، مهر و کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این تسهیلات، منابع دیگری برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان وجود دارد، یادآور شد: از محل اشتغال پایدار روستایی برای ایجاد اشتغال ۸۰۸ نفر، بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال و از محل صندوق امداد ولایت نیز برای ۴۴۵ نفر بیش از ۸۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی اعطا شده است.

جهان بین ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی به ۲ هزار و ۷۵۰ مددجوی تحت پوشش را بخشی دیگر از فعالیت‌های حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان در سال جاری اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش را فرصتی مناسب برای رسیدن به خودکفایی و توانمندی دانست و تاکید کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال به خانواده‌های تحت حمایت محدودیتی نداشته و از طرح‌های اشتغال مددجویان برای رسیدن به درآمد پایدار حمایت می‌کنیم.

در حال حاضر بیش از ۱۳۴ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیرپوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که این میزان حدود ۹ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیس