اعتراض برزیلی‌ها به یک فیلم کمدی: مسیح همجنسگرا نبود


اعتراض برزیلی‌ها به یک فیلم کمدی: مسیح همجنسگرا نبود

آخرین وسوسه مسیح عنوان کمدی 46 دقیقه ای است که جنجال گسترده ای در برزیل بپا کرده است. در این کمدی حضرت مسیح (ع) در نقس یک مرد همجنسگرا تصویر شده است.

پخش یک فیلم کمدی برزیلی از طریق شبکه " نتفلیکس" که عیسی مسیح (ع) را به عنوان یک مرد همجنسگرا به تصویر کشیده، جنجال گسترده‌ای در برزیل ایجاد کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از گاردین، پخش این کمدی باعث ناراحتی برزیلیان معتقد شده و 2 میلیون نفر با امضای طوماری از" نتفلیکس " خواسته‌اند تا این کمدی را از سرویس پخش خود حذف کند.

در این کمدی 46 دقیقه‌ای که " نخستین وسوسه مسیح" نام دارد و توسط گروه هنری- یوتیوبی برزیلی" پورتا دوس فاندوس" (Porta dos Fundos) ساخته شده عیسی مسیح (ع) در نقش یک مرد همجنسگرا تصویر شده که دوست پسر خود " اورلاندو" را برای دیدار با خانواده‌اش به خانه آورده است.

گروه برزیلی" پورتا دوس فاندوس" در مراسم دریافت جایزه "امی"/ عکس آرشیوی/
EPA

اعتراض برزیلی‌ها به یک فیلم کمدی: مسیح همجنسگرا نبود

پس از پخش این کمدی در شبکه "نتفلیکس" مسیحیان معتقد برزیلی با ایجاد یک طومار آنلاین اینترنتی با اشاره به اینکه این کمدی به مسیحیان توهین کرده، خواستار حذف آن شده‌اند.

گروه برزیلی" پورتا دوس فاندوس" اما با صدور بیانیه‌ای با رد شائبه توهین به حضرت مسیح (ع) از ساخت این کمدی دفاع کرده و آن را در راستای آزادی بیان و هنر دانسته است.

شبکه نتفلیکس تاکنون در قبال این جنجال در برزیل، سکوت کرده است.

برزیل یک کشور عمدتا کاتولیک و مسیحی است که موضوعاتی چون همجنسگرایی در آن با مخالفت‌های گسترده کلیسا و مسیحیان معتقد مواجه است.

"ژائیر بولسونارو" رییس جمهوری راستگرای برزیل هم علنا دیدگاهی مخالف همجنسگرایان و دگرباشان جنسی دارد. او اوایل سال جاری میلادی جلوی اختصاص بودجه دولتی به برخی فیلم‌های با مضامین دگرباشان جنسی را گرفت. این تصمیم بعداً توسط یک دادگاه فدرال مورد تأیید قرار گرفت.

شنبه گذشته نیز " ادواردو بولسونارو" پسر رییس جمهوری برزیل در توییتر خود با توصیف کمدی "آخرین وسوسه مسیح" به "زباله" تاکید کرد: " دست اندرکاران ساخت این کمدی نماینده جامعه برزیل نیستند."

بیشتر بخوانید:

"ترامپ برزیل" پیروز شد/ مدافع شکنجه ،عدم تساوی زن و مرد و حمل آزاد اسلحه

اتهام بحث‌برانگیز رئیس جمهور برزیل به «دی کاپریو»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403/ گمشده ای را پیدا میکنی