معرفی موزه خانه کُرد سنندج در کتاب سفرهای سانان و سامرند


معرفی موزه خانه کُرد سنندج در کتاب سفرهای سانان و سامرند

سنندج - ایرنا - کتاب سفرهای سانان و سامرند به منظور معرفی موزه مردم شناسی خانه کُرد سنندج ویژه کودکان و نوجوانان اثر تیمور خالدی به همت انتشارات آمیار روانه بازار نشر شد.

کتاب سفرهای سانان و سامرند شامل مجموعه کتاب‌های داستانی از معرفی آثار و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کردستان است که کتاب نخست آن با معرفی خانه کُرد به نویسندگی تیمور خالدی در سال جاری چاپ و منتشر شده است.

این کتاب به زبان فارسی در یک هزار نسخه و به قیمت ۸۰ هزار ریال توسط انتشارات آمیار چاپ شده و گرافیک و صفحه آرایی آن بر عهده سهراب آرام بوده و تصویرگری آن را هم چیا فتحی انجام داده است.

داستان این کتاب شرح سفر ۲ کودک (سانان و سامرند) به همراه پدرشان به موزه مردم شناسی خانه کُرد سنندج است که نخستین توصیه پدر به فرزندانش این است که وقتی وارد یک مکان تاریخی و یا موزه می‌شویم باید مواظب باشیم به آثار موجود در آنها و یا دیوار و سایر قسمت‌های آن آسیبی نرسانیم چون این آثار قسمتی از تاریخ گذشتگان ما است و از آنها باید به خوبی مراقبت کنیم.

در این کتاب به بخش‌های مختلف این موزه شامل تاریخ ساخت عمارت آصف، حمام عمارت، اتاق زندگی شهری، آثار استاد علی اکبر بهزادیان، لباس کُردی، اروسی خانه کُرد، اثار خاتو زین، بخش مربوط به مشاهیر کُرد پرداخته شده است.

تیمور خالدی متولد سال ۱۳۵۸ شهرستان سنندج، جزو نخستین گروه فارغ‌التحصیلان گردشگری و هتلداری پس از انقلاب در استان کردستان است که در سال ۷۶ وارد مرکز آموزش عالی صنعت گردشگری وابسته به سازمان ایرانگردی و جهانگردی در تهران شد.

پس از ورود به دانشگاه به همت معاون تحقیقات و برنامه ریزی سازمان و ریاست وقت دانشگاه به عنوان کمک کارشناس آموزش گردشگری در این سازمان مشغول به کار شد.

در سال ۸۰ به کردستان برگشت و به عنوان مسئول آموزش‌های ایرانگردی و جهانگردی در این سازمان فعالیت خود را آغاز کرد و پس از ادغام ادارات میراث فرهنگی و سازمان ایرانگردی و جهانگردی در همین سمت به کار خود ادامه داد و در کنار این سمت‌ها، پست‌های مختلفی را در حوزه گردشگری قبول کرد.

هم اکنون با بیش از ۱۸ سال سابقه کار و فعالیت مداوم در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری به عنوان مسئول روابط عمومی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان مشغول به خدمت است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟