عملکرد نیروگاه نکا در بخش ساخت داخل مایه مباهات صنعت برق کشور است


عملکرد نیروگاه نکا در بخش ساخت داخل مایه مباهات صنعت برق کشور است

معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در بازدید از نیروگاه شهیدسلیمی نکا، با تقدیر و تشکر از عملکرد نیروگاه نکا در بخش ساخت داخل، اظهار داشت: رویکرد نیروگاه نکا و پیشگامی و پیشتازی آن در زمینه ساخت داخل موجب مباهات است، در اینجا فعل خواستن بدرستی صرف شده و هر کاری که اراده شود به فعلیت می­رسد.

به گزارش خبرآنلاین از نکا، مهندس عبدالرسول پیشاهنگ در همین راستا با اشاره به توانمندی سازندگان داخلی و کیفیت برتر تولیدات داخلی در مقایسه با کالاهای مشابه خارجی گفت: رونق و شکوفایی ساخت داخل نیازمند توجه و حمایت همگانی است. امروز متخصصان و سازندگان داخلی در بخش­های مختلف دارای توانمندی­ بالایی هستند و کالاهای تولید داخل توان رقابت با تولیدات کشورهای پیشرفته را دارند، منتهی باید از طریق فرهنگ­سازی، نگرش عمومی به مصرف کالاهای خارجی را به نفع تولیدات داخلی اصلاح نمود، در این صورت و با اعتماد به توانمندی نیروهای متخصص داخلی می­توانیم تهدید تحریم را به فرصت شکوفایی اقتصادی و قطع وابستگی از بیگانگان تبدیل نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر عزم جدی برای رفع محدودیت تولید، از رفع 620 مگاوات محدودیت تولید در نیروگاه­های کشور خبر داد و افزود: درمجموع هزار و 500 مگاوات ظرفیت رفع محدودیت یعنی در حدود توان تولید 3 نیروگاه سیکل­ترکیبی در نیروگاه­های کشور وجود دارد که با هزینه ­ای اندک می­توان آنرا بر طرف کرد.

در ابتدای این جلسه مهندس محسن نعمتی مدیرعامل نیروگاه، گزارش مبسوطی از اقدامات وفعالیت­های انجام شده و در دست اقدام نیروگاه در ارتباط با طرح­ها و پروژه­ های بهسازی، تعمیرات و بهره­ برداری از واحدها، بازسازی و ساخت داخل قطعات، احداث آب شیرین ­کن SWRO، تعمیرات اساسی واحد 2 و میاندوره­ای واحدهای 3 و 4 بخاری و واحدهای گازی نیروگاه ارائه نمود.

مهندس پیشاهنگ در پایان از روند پیشرفت­کار تعمیرات اساسی واحد 2 بخاری، پروژه­ احداث آب­شیرین کن SWRO و واحدهای سیکل­ ترکیبی بازدید نمودند.

46

کد خبر 1332641

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تداوم دوره سرد همه اقلیم‌ها تا 15 اردیبهشت سال 1399