هم‌تیمی‌هایم به من «کینگ» می‌گویند؛ برای کمک به پرسپولیس آماده هستم


هم‌تیمی‌هایم به من «کینگ» می‌گویند؛ برای کمک به پرسپولیس آماده هستم

تهران- ایرنا- مهاجم ایرانی تیم المپیک دونتسک گفت: شرایط بدی داشتم و قرار بود اولین خروجی زمستان باشم اما تلاش زیادی انجام دادم و در نهایت توانستم گلزنی‌هایم را شروع کنم؛ فکر می‌کنم به همین خاطر هم تیمی‌هایم من را کینگ صدا می‌زنند.

شهاب زاهدی بازیکن ۲۴ ساله و ایرانی تیم المپیک دونتسک موفق شد پس از درخشش در ماه دسامبر عنوان برترین بازیکن ماه تیمش را به دست بیاورد و در ترکیب منتخب ماه قرار بگیرد. به همین بهانه با او هم‌کلام شدیم. گفت‌وگوی ایرنا و بازیکن سابق پرسپولیس را بخوانید.

سال ۲۰۱۹ برای تو بسیار عجیب بود. خیلی سخت شروع شد اما به بهترین شکل ممکن به اتمام رسید.

بله. اوایل، ۲۰۱۹ سال بسیار سختی برایم بود ولی همیشه در تلاش بودم تا شرایط را بهتر کنم و به اوضاعم سروسامان ببخشم تا نقش بهتر و مهمتری در تیم داشته باشم. خدا را شکر رفته رفته همه چیز بهتر شد و پایان سال خوبی داشتم. اوایل لیگ شرایط برای من متفاوت بود و با لیگ اوکراین ناآشنا بودم. اما در این یک ماه، در چهار بازی آخر سه گل زدم و یک پنالتی هم در بازی با شاختار گرفتم اما داور اعلام نکرد. بعد از بازی هم مشخص شد که او تصمیم اشتباهی گرفته است. ۲بار بازیکن هفته شدم. این را هم باید بگویم که ماه قبل هم نامزد بهترین بازیکن ماه شده بودم اما در دسامبر خدا را شکر این عنوان را کسب کردم. همچنین توانستم در تیم منتخب این ماه لیگ قرار بگیرم.

برعکس تو، تیمت بعد از چند هفته رویایی در سه بازی اخیر شکست خورده است. دلیل این ماجرا چیست؟

دیناموکیف و شاختار دونتسک تیم‌های بزرگ و خوبی هستند. شرایط آنها با بقیه متفاوت است. به ویژه شاختار که یک درجه از بقیه بالاتر است. در این چند هفته مسابقات سختی داشتیم از جمله تقابل با همین ۲ تیم که از قضا خوب هم کار کردیم ولی رویارویی با تیم‌های بزرگ دردسرهای خاص خودش را دارد. متاسفانه یک سری از مهره‌های اصلی‌مان نیز مصدوم شدند و شرایط سخت‌تر شد. به همین خاطر اوضاع پیچیده شد و نتوانستیم در سه بازی اخیر نتیجه بگیریم. دیگر حریف‌مان ماریوپول بود که مثل گربه سیاه برای ما می‌ماند. همیشه بهتر هستیم و خوب‌تر بازی می‌کنیم اما شکست می‌خوریم. مقابل این تیم گل اول را به ثمر رساندیم اما روی ضد حمله دروازه‌مان باز شد و در ادامه پنالتی گرفته شد و نتیجه را واگذار کردیم. با این وجود فاصله امتیازمان با تیم‌های بالانشین در حد یکی ۲ امتیاز هست و می‌توانیم در ادامه مسابقات جبران مافات کنیم.

هم‌تیمی‌هایم به من «کینگ» می‌گویند؛ برای کمک به پرسپولیس آماده هستم

با مربی تیم رابطه بسیار خوبی داری اما نتایج اخیر باعث نشده که بخواهی در زمستان تیم را ترک کنی؟

زمانی که مربی اسپانیایی اضافه شد ما فقط یک امتیاز داشتیم و قعرنشین بودیم اما حالا ۱۸ امتیازی هستیم و اوضاعمان خیلی بهتر شده است. با پایین جدول فاصله‌مان قابل توجه است و نگرانی نداریم. پیشنهادهایی دارم اما احساس خوبی به تیمم دارم. تا الان تصمیمی برای تغییر تیم نگرفتم. از این به بعد را نمی‌دانم که چه اتفاقی رخ می دهد. خیلی وقت بود که دور از خانواده بودم و الان در در ایران هستم. ۲ پیشنهاد رسمی از دانمارک و سوئد دارم ولی نظرم این است که به این ۲ پیشنهاد جواب منفی بدهم و در تیم کنونی‌ام بمانم. با این حال از آینده کسی خبر ندارد. ۲۰ روز دیگر در آنتالیا اردویی یک ماهه داریم و سپس لیگ اوکراین مجددا شروع خواهد شد.

در تیمت یک بازیکن سه گله دیگر وجود دارد. با توجه به اینکه آقای گل لیگ اوکراین ۱۵ گله است، امیدی به آقای گلی داری؟

در بازی های ابتدایی توپ‌هایم به گل تبدیل نمی‌شد و نمی‌دانم چرا. آن بازیکنی که سه گل زده هافبک وسط تیم است و بیشتر گل‌هایش از روی نقطه پنالتی بوده است. به امید خدا از نیم‌فصل دوم فکر می‌کنم بتوانم پنالتی‌های تیم را نیز خودم بزنم. فوتبال من به گونه‌ای است که اگر پایم به گلزنی باز شود قابل کنترل نخواهم بود. تمام تلاشم را برای بهترین شدن انجام می‌دهم. فاصله زیادی با آقای گل فعلی دارم اما همین که هر روز در کارم پیشرفت وجود داشته باشد برایم بهترین اتفاق ممکن است.

از رابطه خوبت با مربی تیم سوال نمی کنم. می خواهم رابطه ات با هواداران را بدانم. بعد از گل های اخیری که به ثمر رساندی لقبی برایت انتخاب نکرده اند؟

با آمدن مربی جدید، بازیکنانی که کیفیت بالایی دارند در زمین هستند. رابطه‌ام با هواداران خیلی خوب است. تیم ما حدود هفت، هشت بازیکن خارجی دارد ولی شرایط من بهتر از بقیه است. هواداران لقبی به من نداده‌اند اما هم تیمی‌هایم به من «کینگ» می‌گویند ولی دلیلش را نمی‌دانم. این قضیه حسابی در تیم جا افتاده است. وقتی بازی نمی‌کردم، تلاش زیادی انجام می‌دادم. خیلی اوضاع بدی داشتم. همه فکر می‌کردند اولین خروجی تیم در زمستان باشم اما به یک باره همه چیز عوض شد. فکر می‌کنم به همین خاطر این لقب را به من دادند.

قبل از اینکه بهترین بازیکن ماه بشوی، به ویژه در ایسلند عناوین اینچنین را به دست آورده بودی؟

در ایسلند یک بار در تیم منتخب ماه بودم و یک بار هم بهترین بازیکن هفته شدم اما اینکه ۲ بار بهترین بازیکن هفته بشوم و نفر اول ماه شوم تا به حال اتفاق نیفتاده بود. شرایط بازی در ایسلند و اوکراین نزدیک به هم است و خیلی خوشحالم از اینکه چنین اتفاقاتی برایم رخ داده است.

هم‌تیمی‌هایم به من «کینگ» می‌گویند؛ برای کمک به پرسپولیس آماده هستم

تو همیشه به پرسپولیس ابراز علاقه کردی. اگر پیشنهادی از سوی این تیم داشته باشی جوابت چیست؟

پرسپولیس جایی بوده که فوتبال حرفه‌ای را در آنجا شروع کردم. زمان برانکو ایوانکوویچ بازی زیاد به من نرسید اما در زمان‌ آقای درخشان شرایط بهتری داشتم و بیشتر به میدان می‌رفتم. هر وقت بتوانم به این تیم کمک کنم، با افتخار کمک خواهم کرد.

در پایان درباره بازی های باقیمانده لیگ اوکراین هم برایمان بگو.

۱۲ تیم در لیک اوکراین هستند که به صورت رفت و برگشت بازی می‌کنند. ۶ تیم نخست و ۶ تیم نیمه پایین سپس از هم جدا خواهند شد. ۶ تیم بالا برای کسب عنوان قهرمانی به صورت رفت و برگشت به مصاف هم می‌روند و ۶ تیم پایین هم برای کسب بهترین رتبه و فرار از سقوط به مصاف هم می‌روند.

حرف پایانی...

ممنون از شما و تشکر ویژه از مردم ایران که همیشه لطفشان شامل حالم شده است. امیدوارم بتوانم نماینده خوبی برای فوتبال کشورم باشم.

هم‌تیمی‌هایم به من «کینگ» می‌گویند؛ برای کمک به پرسپولیس آماده هستم



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جایگزین نوراللهی، چشمی و عزت پیدا شد