82 درصد جمعیت شهرستان بروجن در شهرها ساکن هستند


شهرکرد_ ایرنا_ فرماندار بروجن با اشاره به توسعه زیرساختهای شهری و روستایی...
شهرکرد_ ایرنا_ فرماندار بروجن با اشاره به توسعه زیرساختهای شهری و روستایی در طول 40 سال انقلاب اسلامی گفت: 82 درصد جمعیت این شهرستان در شهرها سکونت دارند.

مسعود ملکی روز سه‌شنبه در آیین معارفه شهردار بروجن تاکید کرد: توجه به مسائل شهری، توسعه و عمران در شهرهای شهرستان بروجن به ویژه مرکز شهرستان ضروری است.
وی افزود: به همین منظور باید زیرساخت‌های موجود حفظ و در راستای توسعه شهری گام برداشت.
ملکی تصریح کرد: ارتباطات ضعیف در حوزه اطلاع‌رسانی باعث شده خروجی‌ فعالیت و عملکرد دستگاه‌های اجرایی برای مردم به درستی تبیین نشود.
وی یادآور شد: ایجاد تحول در شهرها به نقشه راه نیاز دارد و این نقشه را باید شورای اسلامی شهر به همراه شهرداری ترسیم کنند.
فرماندار بروجن اظهار داشت: آفتی که امروز در بحث مدیریتی مشاهده می‌شود جزیره‌ای فکر کردن و فاصله از فعالیت های گروهی است.
ملکی گفت: تقویت اطلاع‌رسانی از عملکرد و فعالیت دستگاه‌های اجرایی مورد توجه تمامی مسئولان باشد.
به گزارش ایرنا، در این آیین حمزه علی ولیان به عنوان شهردار بروجن معرفی و از زحمات علیرضا صادقی شهردار سابق این شهر تجلیل شد.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

بروجن یکی از شهرستان‌های نه گانه استان چهارمحال و بختیاری است. این شهر در دشتی به وسعت حدود ۵۸۰ کیلومتر مربع در شرقی‌ترین نقطه منطقه و همچون پل ارتباطی است که در محل تلاقی راه‌های چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان و فارس قرار گرفته است. شهرستان بروجن با وسعت۲۲۵۶/۲ کیلومتر مربع معادل ۱۴ درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده است.
شهرستان بروجن دارای سه بخش به نامهای مرکزی، گندمان و بلداجی است که شامل شهرهای بروجن، فرادنبه، سفیددشت، بلداجی، گندمان و نقنه با ۵ دهستان به نام های دهستان حومه مرکزی به مرکزیت نقنه، دهستان گندمان به مرکزیت گندمان، دهستان دوراهان به مرکزیت کردشامی، دهستان چغاخور به مرکزیت آورگان و دهستان امامزاده حمزه علی به مرکزیت آقبلاغ است.

همچنین دارای ۴۴ آبادی دارای سکنه است و موقعیت این شهرستان از نظر طبیعی؛ دشت، از نظر گیاهی؛ استپ می باشد. جمعیت شهرستان بروجن افزون بر ۱۲۲ هزار و ۴۸۳ نفر است که از این تعداد ۱۰۴ هزار و ۵۳ نفر در مناطق شهری و ۱۸هزار و ۴۳۰ نفر در مناطق روستایی ساکن هستند. همچنین جمعیت این شهرستان ۶۲ هزار و ۱۴۱ نفر مرد و ۶۰ هزار و ۳۴۲ نفر زن است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته