طرح سنجش قامت زنان روستایی قزوین در 40 روستا اجرا می‌شود


طرح سنجش قامت زنان روستایی قزوین در 40 روستا اجرا می‌شود

قزوین – ایرنا - رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی قزوین از آغاز طرح ارزیابی و سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی استان در 40 روستا با چهار هزار و 500 نفر جمعیت خبر داد.

مجید ابوالحسنی روز شنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح ارزیابی و سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی استان، افزود: بعد از برگزاری موفق مرحله دوم طرح‌سنجش قامت زنان روستایی در سال گذشته که در ۲۴ روستا برای سه هزار و ۸۰۰ نفر از دختران و زنان روستایی استان انجام شد، امسال نیز شاهد اجرای این طرح در ۴۰ روستا و جمعیتی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر خواهیم بود.
ابوالحسنی گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش آگاهی دختران و زنان روستایی نسبت به وضعیت قامتی، شناسایی میزان ناهنجاری‌های اسکلتی -عضلانی و اصلاح عادت‌های غلط حرکتی و روزانه و شغلی است.
وی افزود: با مشخص شدن ناهنجاری‌ها، ارائه آموزش‌های لازم در قالب کلاس‌های آموزشی، سی دی و بروشورهای آموزشی به منظور حفظ وضعیت مطلوب قامت و انجام تمرینات اصلاحی صورت می‌پذیرد.
رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان قزوین خاطر نشان کرد: با افتتاح خانه‌های ورزش در سال‌های گذشته در اکثر روستاهای هدف این طرح، مکان ورزشی فراهم شده است که امیدواریم بتوانیم در فاز اصلاح به بهترین نحو ممکن از این موقعیت استفاده نماییم.
وی افزود: این طرح کاملا رایگان بوده و بانوان روستایی در روستاهای مد نظر می‌توانند پس از ثبت نام در دهیاری در این طرح شرکت نمایند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خرید گندم در قزوین از مرز 157 هزارتن عبور کرد