بسیاری از سرطان‌ها یا خون بند ناف قابل درمان است


بسیاری از سرطان‌ها یا خون بند ناف قابل درمان است

فوق تخصص خون و سرطان و پیوند مغز و استخوان به خانواده‌ها توصیه کرد با بانک خون بند ناف رویان ارتباط برقرار و نسبت به تهیه سلول‌های بنیادی فرزندان خود اقدام کنند و مطمئن باشند در آینده آثار مثبت آن را خواهند دید.

دکتر «حسن نورمحمدی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امروز خیلی از بیماری‌های ژنتیکی و خونی و خصوصا سرطان‌های خونی و نعدادی از سرطان‌های غیر خونی با پیوند سلول‌های بنیادی به طور کامل بهبود پیدا می‌کنند.

این فوق تخصص خون و آنکولوژی و سرطان گفت: در این میان پیوند سلول‌های بنیادی بند ناف جایگاه خاص خود را دارد و بسیار ارزشمند است نوزداری که متولد می‌شود و خون بندنافش را نگهداری می‌کند این می‌تواند هم برای خودش نجات‌بخش شود و هم برای هر همنوع دیگری بر روی کره زمین می‌تواند مفید باشد و یک نفر را از مرگ قطعی نجات دهد.

نورمحمدی تاکید کرد: توصیه من به عنوان یک فوق تخصص خون و سرطان و پیوند مغز و استخوان این است که تمام بانوان باردار با بانک خون بند ناف رویان ارتباط برقرار کنند و نسبت به تهیه سلول‌های بنیادی فرزندان خود اقدام کنند و مطمئن باشند در آینده آثار مثبت آن را خواهند دید.

دکتر « مرتضی ضرابی» مدیرعامل بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی نیز اظهار کرد: بانک خون بندناف رویان یک بانک هیبرید است که بخش فامیلی آن در سال ۱۳۸۴ و بخش عمومی آن در سال ۱۳۸۷ تأسیس شده‌است. این بانک دارای 31 دفتر نمایندگی در سطح کشور است و دو دفتر نمایندگی خارجی نیز در شهرهای اربیل کشور عراق و مسقط کشور عمان دارد. همچنین در بانک خون بندناف رویان نمونه‌هایی از کشورهای ترکیه، ترکمنستان، رومانی، عراق، افغانستان، اردن، نروژ،کانادا، انگلستان، امارات و عمان نگهداری می‌شوند.

نمایندگی بانک خون بندناف در ایلام به آدرس میدان 22 بهمن – بلوار سیدالشهدا – کوچه کاج- ساختمان پزشکان آریا – مرکز مامایی یاس با شماره تلفن‌های 084.33363090 و 09301357637 آماده پاسخگویی به سوالات و ثبت‌نام خانواده‌ها برای پس‌انداز کردن سلامت فرزندان آنها است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اجلاسیه نهایی کنگره سه هزار شهید استان ایلام(2)