مرگ بر اثر یک بی‌احتیاطی کوچک


مرگ بر اثر یک بی‌احتیاطی کوچک

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز گفت: در آخرین ماه از فصل پاییز، 116 نفر بر اثر استنشاق منوکسیدکربن در البرز مسموم شدند.

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در آذرماه اظهار کرد: طی این مدت ۱۱۶ نفر در استان براثر نشت منوکسید کربن مسموم شدند که از این تعداد، ۷۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی ادامه داد: بی احتیاطی در نصب وسایل گاز سوز میزان حوادث گازگرفتگی را در البرز افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه مسمومیت با مونوکسید کربن در استان فوتی هم داشته، افزود: متاسفانه در آخرین ماه از فصل پاییز سه نفر به خاطر مسمومیت با این گاز جان خود را از دست دادند.

این مسئول توضیح داد: نصب نامناسب وسایل گاز سوز علت اصلی این مسمومیت‌ها بوده که باید مردم نصب این وسایل را به افراد ماهر یا کارشناسان بسپارند.

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پرشکی البرز در تشریح فعالیت‌های آذرماه ۹۸ این مرکز گفت: کارشناسان پرستاری اورژانس البرز در این ماه به بیش از ۴۱ هزار تماس اورژانسی پاسخ دادند.

بابایی گفت: طی پاسخگویی به این تعداد تماس و پس از تریاژ و اولویت بندی صورت گرفته، تعداد ۱۳ هزار و ۳۲۴ ماموریت نیز توسط تکنسین‌های پرتلاش اورژانس انجام یافت.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیباترین دختران دنیا در سال 2023