9دی شکوه اقتدارملتی است که همبستگی و عزت را فریاد زدند


9دی شکوه اقتدارملتی است که همبستگی و عزت را فریاد زدند

یاسوج- حماسه نهم دی، شکوه اقتدار ملتی است که با بصیرت و آگاهی عزت، همبستگی و استقلال را فریاد زدند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: آب و خاک این سرزمین، مردمان این سرزمین در مقابل دشمنان ایستادند تا چراغ از ما نگیرد دشمن، نهم دی ماه روز بصیرت است، بصیرت مردمی که توانستند بر رژیمی غاصب پیروز گشته و انقلاب را به سرانجام برسانند.

بصیرت مردمانی که جنگ تحمیلی دشمن نتوانست بر اراده آنها پیروز شود و از میان سنگرها، جهان آراها، حسین فهمیده‌ها، همتها و باکری‌ها شکل گرفتند و عاشقانه برای خاک وطن جنگیدند.

نهم دیماه بصیرت مردمانی است که از روستاها و شهرها و کوهستانها برخاستند تا انقلاب جان بگیرد، تا بعثی‌ها پایشان را بر خاک وطن نگذراند تا دشمنان نتوانند نفاق ایجاد کنند.

بصیرت مردمانی است که ندای رهبرشان، طنین استقلال و همبستگی و اتحاد و عزت ایران اسلامی است و در این روز تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه‌ای دیگر آفریدند و دشمنان را مأیوس و ناامید ساختند.

9دی شکوه اقتدارملتی است که همبستگی و عزت را فریاد زدند

بصیرت آغازی است بر اندیشه اتحاد و همدلی و همبستگی برای عزت و اقتدار ایرانی آباد و آزاد و سربلند که دست هیچ دشمنی خاکش را لمس نخواهد کرد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در این خصوص می‌گوید: اتفاقی که در نهم دی ماه رخ داد، تجلی بصیرت سیاسی بود، شناخت جمعیت خودمان، انسان‌هایی هستیم که به ایران عشق ورزیم، ایران را دوست می‌داریم، انسان‌هایی هستیم که دینمان و آرمانمان را دوست می‌داریم و می‌دانیم که باید از ایمان و ایران دفاع بشود، این درک درست از توان و ظرفیت ماست.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی تصریح می‌کند: اما در آن‌سو دشمنی است که هم با ملت ما و هم با امت دینی ما دشمن است یعنی دشمن ایران و ایمان و می‌خواهد هیچ‌چیز نماند و ما می‌خواهیم همه چیز برای ما بماند و این یک مصاف است، او از هر فرصتی برای فتنه استفاده می‌کند و ما باید از هر توانی برای مقابله استفاده بکنیم، او دنبال هر بهانه است و هر روز ما باید دنبال توسعه قدرت و اقتدار خودمان باشیم، او در فکر تشتت و تفرقه اجتماعی است و ما باید تلاش برای وحدت اجتماعی کنیم.

وی می‌افزاید: پیامبر (ص) مردم را دعوت به بصیرت، هوشیاری، صاحب اندیشه بودن و متفکر بودن فرمود و اعلام کرد که این سیر حرکت من بر مدار تفکر است.

جامع بصیرت‌ها بصیرت دینی است

آیت الله ملک حسینی می‌گوید: اگر سراغ آیات و روایات برویم، ما بصیرتی تحت عنوان بصیرت عقلانی می‌یابیم، بصیرتی تحت عنوان بصیرت اخلاقی می‌یابیم، بصیرتی تحت عنوان بصیرت فرهنگی، بصیرت اجتماعی و بصیرت اقتصادی می‌یابیم و یک بصیرت که آن هم بصیرتی بسیار مهم است، بصیرت سیاسی است و شاید بشود گفت جامع همه این بصیرت‌ها، بصیرت دینی است.

9دی شکوه اقتدارملتی است که همبستگی و عزت را فریاد زدند

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح می‌کند: مولی امیرالمومنین فرمود: "فَمَنْ تَبْصَرَ فِی الفِتْنَهِ تَبَیَّنَتْ لَهُ الْحِکْمَه" این یک بصیرت عقلانی است، یعنی کسی که هوشیارانه بیاندیشد، بابهای حکمت بر او باز می‌شود و یک انتخاب درست می‌کند.

آیت الله ملک حسینی بیان می‌کند: وقتی در جامعه سنتهایی شکل می‌گیرد و باید روش‌های درست از نادرست تفکیک شود، شما شاهد بصیرت فرهنگی هستید و اگر پیش بروید و انسان‌ها را با هم تعامل با هم مورد دقت قرار بدید، به بصیرتی تحت عنوان بصیرت اجتماعی می‌رسیم.

نیازمند بصیرت اقتصادی هستیم

وی می‌افزاید: انسان‌ها در حیات مادی خودشان نیازمند به دقت‌های مناسب هستند تا از اموال شأن و املاکشان چگونه حفاظت کنند، منافعشان را چگونه حفظ کنند، از دست دشمن غدار چگونه دارایی‌های خود را حراست کنند، این یک بصیرت اقتصادی می‌خواهد، نوع دادن به سرمایه، نوع مصرف سرمایه، نوع حرکت برای بالندگی اقتصادی که مبادا تحریمی و فشاری آن را از پا در بیارد، یک خود صیانتی و صیانت از درون، این یک بصرت اقتصادی است که امروز جامعه ما با توجه به اینکه دشمن یک جنگ اقتصادی را آغاز کرده به آن نیاز دارد.

آیت الله ملک حسینی اظهار می‌کند: اما بصیرت دیگر بصیرت سیاسی است، یعنی زمان را بشناسیم، دشمن‌شناسی و توان و نیروی خود را بشناسیم آنگاه برای حفظ منافع ملی‌مان، برای منافع دینی و سیاسی مان بایستیم.

9دی شکوه اقتدارملتی است که همبستگی و عزت را فریاد زدند

دشمن درصدد ایجاد شکاف میان حاکمیت و مردم است

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری می‌افزاید: دشمن درصدد ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم است و مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که حس اعتماد را در مردم ایجاد کند، او می‌خواهد آرامش جامعه سلب شود، سیاست‌ها و تدبیرها باید به گونه‌ای باشد که به جامعه آرامش دهد.

آیت الله ملک حسینی می‌افزاید: مقابله سیاسی تنها با حضور در خیابان و شرکت در یک حرکت شعائری نیست، مبارزه سیاسی بر مبنای بصیرت سیاسی یعنی یک هوشمندی و هوشیاری همه‌جانبه در برابر هر آنچه که دشمن وارد آن عرصه می‌شود، مصادیق را عرض کردم، بصیرت سیاسی یعنی یک مقابله تمام عیار با این ترفندها و حرکت‌ها.

این استاد حوزه علمیه تصریح می‌کند: اما در کنار شناخت توان و شناخت دشمن، زمان را هم باید شناخت و ظرفیت‌های همراه را هم باید شناخت. در کجا و چگونه می‌شود عمل کرد؟ از چه ظرفیت‌های پیرامونی در جهان می‌شود استفاده کرد؟ برای نقش‌آفرینی در آینده جهان که ما در یک حریم امن قرار بگیریم، این هم بصیرت سیاسی است و نهم دیماه تجلی چنین هوشیاری و چنین بیداری است، حراست و صیانت از آنچه که داریم و باید نگه داریم و نگذاریم دشمن به سمت و سوی ما چشم طمع بدوزد.

9دی شکوه اقتدارملتی است که همبستگی و عزت را فریاد زدند

آیت الله ملک حسینی بیان می‌دارد: بدون شک در کنار درک توان و در ک دشمن، زمان شناخت شیوه‌های مبارزه در هر زمان با دشمن، انواع و اقسام مبارزه‌ها را باید شناخت و در مصاف با دشمن، در مصاف با شیطان، شیطان سیاسی و اینها همه شکل گیری یک بصیرت و هوشیاری سیاسی در جامعه ماست، اما من استدعا می‌کنم به این نکته دقت کنید و اینکه تمامی انواع هوشیاری‌ها و بصیرت‌هایی را که عرض کردم در یک بصیرت جمع می‌شود و آن بصیرت دینی است و اگر انسان دین داشته باشد و جامعه، اگر انسان ایمان داشته باشد و جامعه، اگر انسان تقوا داشته باشد و جامعه، اگر انسان اعتقاد به معاد داشته باشد و جامعه، در نهاد این انسان و نهاد این جامعه یک بصیرت دینی شکل می‌گیرد.

وی می‌افزاید: او بر مدار شناخت خدای متعال و ما بر مدار تقوا از عقلی برخوردار می‌شود آن هم انتخاب درست از اخلاقی برخوردار می‌شود، اخلاق فاخر، از فرهنگی برخوردار می‌شود انسان و جامعه، فرهنگی مثبت پایدار و هنجارهای ارزشمند.

نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تصریح می‌کند: او در نسبت انسان‌ها با یکدیگر یعنی در شکل گیری بصیرت اجتماعی درست عمل می‌کند، مثلاً اگر فرمود: إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَی وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا"، تعارف نه به معنای شناخت بلکه به معنای به رسمیت شناختن هم دیگر است و انسان‌ها هم دیگر را به رسمیت بشناسند، این یعنی بصیرت اجتماعی.

بصیرت دینی افراد را از حرام باز می‌دارد

آیت الله ملک حسینی می‌افزاید: اگر کسی دیگری را به رسمیت نشناخت، جایگاه او را نپذیرفت و از حق خودش بیشتر خواست این در واقع یک کوری اجتماعی است اما بصیرت یعنی شناخت، شناخت حقوق، شناخت تکالیف، شناخت هر کس و هر چیزی را در جایگاه خود دیدن و وقتی که انسان‌ها به استفاده از منابع و منافعشان رسیدند، آن وقت است که باز این بصیرت دینی آنها را از حرام باز می‌دارد، آنها را از دست اندازی به اموال و املاک هم باز می‌دارد.

9دی شکوه اقتدارملتی است که همبستگی و عزت را فریاد زدند

وی بیان می‌کند: با بصیرت اقتصادی وارد بازار شوید تا شکست نخورید، اگر سودهای کلان، جریمه تأخیرها و اتفاقات دیگر باعث می‌شود که شما شاهد ورشکستگی و فروپاشی زندگی‌هایی باشید، این ناشی از همین فقدان بصیرت اقتصادی مبتنی بر بصیرت دینی است. دین داشتن به خدای متعال و به قیامت معتقد بودن، به ارزش‌های دینی و ارزشهای معنوی معتقد بودن انسان را در جایگاهی قرار می‌دهد که در هر عرصه موفق است.

روز نهم دی، روز شکوه حضور ملت ایران است

آیت الله ملک حسینی می‌افزاید: مردم ما در روز نهم دی، روز شکوه حضور ملت ایران، روز ادای تعهدشان به رهبری، روز حفظ اقتدار اجتماعی و سیاسی شأن از بصیرت دینی برخوردار بودند که آنها را وارد عرصه سیاسی کرد و اگر جامعه تجلی بصیرت سیاسی را دید چون جامعه دین داشت.

وی می‌گوید: مثلاً جامعه وقتی ببیند کسانی دارند به سید شهدا توهین می‌کنند، به آرمان دینی توهین می‌کنند، دین او همه چیز اوست باید دین را صیانت کند، همین احساس مقدس نسبت به آرمان‌ها و رویکرد صیانت نسبت به دین او را در منصه اجتماع به هوشیار و هوشمند تبدیل می‌کند و هرگز اجازه نمی‌دهد که دشمن یک بار دیگر اشتباه گذشته را تکرار کند.

آیت الله ملک حسینی تصریح می‌کند: نهم دیماه یعنی بستن راه حرکت دشمن، نهم دی ماه یعنی درسی برای آیندگان که بدانند باید با فتنه‌ها، اغتشاش‌ها چگونه مبارزه کرد و به اعتقاد من نهم دی سال ۸۸ یک کلاس برای مقابله با فتنه‌ها و اغتشاش‌های دیگر بود، وقتی که مردم گله‌مند بودند نسبت به برخی از سیاست‌ها و برنامه‌ها، اعتراض داشتند، باید زبان اعتراض آنها باز می‌ماند اما فتنه گران با آشوبشان و اغتشاشگران با بی‌بندوباری هایشان باعث بستن دهان معترضان مظلومی شدند که می‌خواستند حرفی بزنند اما باید با اغتشاش مبارزه می‌شد، چه کسی مبارزه کرد؟ کی مبارزه کرد؟

9دی شکوه اقتدارملتی است که همبستگی و عزت را فریاد زدند

درود بر ملت بیداری که همواره با هوشیاری و بصیرتشان از دین، فرهنگ و هویت خود پاسداری می‌کنند

وی می‌افزاید: فاصله بین آغاز فتنه و پایان فتنه در سال ۸۸ و طولانی شدن این زمان، درسی بود برای مردم که نباید بگذارند از آغاز شکل گیری یک فتنه تا پایان دادن به آن زمان طولانی شود، سرمایه‌های اجتماعی هدر می‌رود، کینه‌ها و حقد های اجتماعی شکل می‌گیرد، شکاف‌های پایدار بین حاکمیت و حاکمان و بین سیاسیون و سیاستمداران ایجاد می‌شود.

آیت الله ملک حسینی بیان می‌کند: پایان دادن سریع به فتنه‌ها باز عبرتی بود که از جریان ۸۸ گرفته شد، درود بر ملت بیداری که همواره با هوشیاری و بصیرت شأن از دین، فرهنگ و هویت خود پاسداری می‌کنند و آفرین و درود خدا برشما که در روز نهم دی ماه امسال نیز همچون سال گذشته نشان خواهید داد وفاداری خودتان را به دین، به رسالت، به امامت و به ولایت.

به گزارش خبرنگار مهر، دست استکبار سالهاست که می‌خواهد بر اقتدار و استقلال و عزت ایران چنگ زند و روز تاریخی نهم دی روزی بود که ملت ایران به دشمنان فهماندند که آب و خاک این سرزمین با خون هزاران شهید راه وطن حفظ شده است و ما همچنان استوار ایستاده‌ایم و خواهیم گفت: ای دشمن ار تو سنگ خاره ای من آهنم …جان من فدای خاک پاک میهنم.


خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: آب و خاک این سرزمین، مردمان این سرزمین در مقابل دشمنان ایستادند تا چراغ از ما نگیرد دشمن، نهم دی ماه روز بصیرت است، بصیرت مردمی که توانستند بر رژیمی غاصب پیروز گشته و انقلاب را به سرانجام برسانند.

بصیرت مردمانی که جنگ تحمیلی دشمن نتوانست بر اراده آنها پیروز شود و از میان سنگرها، جهان آراها، حسین فهمیده‌ها، همتها و باکری‌ها شکل گرفتند و عاشقانه برای خاک وطن جنگیدند.

نهم دیماه بصیرت مردمانی است که از روستاها و شهرها و کوهستانها برخاستند تا انقلاب جان بگیرد، تا بعثی‌ها پایشان را بر خاک وطن نگذراند تا دشمنان نتوانند نفاق ایجاد کنند.

بصیرت مردمانی است که ندای رهبرشان، طنین استقلال و همبستگی و اتحاد و عزت ایران اسلامی است و در این روز تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه‌ای دیگر آفریدند و دشمنان را مأیوس و ناامید ساختند.

9دی شکوه اقتدارملتی است که همبستگی و عزت را فریاد زدند

بصیرت آغازی است بر اندیشه اتحاد و همدلی و همبستگی برای عزت و اقتدار ایرانی آباد و آزاد و سربلند که دست هیچ دشمنی خاکش را لمس نخواهد کرد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در این خصوص می‌گوید: اتفاقی که در نهم دی ماه رخ داد، تجلی بصیرت سیاسی بود، شناخت جمعیت خودمان، انسان‌هایی هستیم که به ایران عشق ورزیم، ایران را دوست می‌داریم، انسان‌هایی هستیم که دینمان و آرمانمان را دوست می‌داریم و می‌دانیم که باید از ایمان و ایران دفاع بشود، این درک درست از توان و ظرفیت ماست.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی تصریح می‌کند: اما در آن‌سو دشمنی است که هم با ملت ما و هم با امت دینی ما دشمن است یعنی دشمن ایران و ایمان و می‌خواهد هیچ‌چیز نماند و ما می‌خواهیم همه چیز برای ما بماند و این یک مصاف است، او از هر فرصتی برای فتنه استفاده می‌کند و ما باید از هر توانی برای مقابله استفاده بکنیم، او دنبال هر بهانه است و هر روز ما باید دنبال توسعه قدرت و اقتدار خودمان باشیم، او در فکر تشتت و تفرقه اجتماعی است و ما باید تلاش برای وحدت اجتماعی کنیم.

وی می‌افزاید: پیامبر (ص) مردم را دعوت به بصیرت، هوشیاری، صاحب اندیشه بودن و متفکر بودن فرمود و اعلام کرد که این سیر حرکت من بر مدار تفکر است.

جامع بصیرت‌ها بصیرت دینی است

آیت الله ملک حسینی می‌گوید: اگر سراغ آیات و روایات برویم، ما بصیرتی تحت عنوان بصیرت عقلانی می‌یابیم، بصیرتی تحت عنوان بصیرت اخلاقی می‌یابیم، بصیرتی تحت عنوان بصیرت فرهنگی، بصیرت اجتماعی و بصیرت اقتصادی می‌یابیم و یک بصیرت که آن هم بصیرتی بسیار مهم است، بصیرت سیاسی است و شاید بشود گفت جامع همه این بصیرت‌ها، بصیرت دینی است.

9دی شکوه اقتدارملتی است که همبستگی و عزت را فریاد زدند

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح می‌کند: مولی امیرالمومنین فرمود: "فَمَنْ تَبْصَرَ فِی الفِتْنَهِ تَبَیَّنَتْ لَهُ الْحِکْمَه" این یک بصیرت عقلانی است، یعنی کسی که هوشیارانه بیاندیشد، بابهای حکمت بر او باز می‌شود و یک انتخاب درست می‌کند.

آیت الله ملک حسینی بیان می‌کند: وقتی در جامعه سنتهایی شکل می‌گیرد و باید روش‌های درست از نادرست تفکیک شود، شما شاهد بصیرت فرهنگی هستید و اگر پیش بروید و انسان‌ها را با هم تعامل با هم مورد دقت قرار بدید، به بصیرتی تحت عنوان بصیرت اجتماعی می‌رسیم.

نیازمند بصیرت اقتصادی هستیم

وی می‌افزاید: انسان‌ها در حیات مادی خودشان نیازمند به دقت‌های مناسب هستند تا از اموال شأن و املاکشان چگونه حفاظت کنند، منافعشان را چگونه حفظ کنند، از دست دشمن غدار چگونه دارایی‌های خود را حراست کنند، این یک بصیرت اقتصادی می‌خواهد، نوع دادن به سرمایه، نوع مصرف سرمایه، نوع حرکت برای بالندگی اقتصادی که مبادا تحریمی و فشاری آن را از پا در بیارد، یک خود صیانتی و صیانت از درون، این یک بصرت اقتصادی است که امروز جامعه ما با توجه به اینکه دشمن یک جنگ اقتصادی را آغاز کرده به آن نیاز دارد.

آیت الله ملک حسینی اظهار می‌کند: اما بصیرت دیگر بصیرت سیاسی است، یعنی زمان را بشناسیم، دشمن‌شناسی و توان و نیروی خود را بشناسیم آنگاه برای حفظ منافع ملی‌مان، برای منافع دینی و سیاسی مان بایستیم.

9دی شکوه اقتدارملتی است که همبستگی و عزت را فریاد زدند

دشمن درصدد ایجاد شکاف میان حاکمیت و مردم است

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری می‌افزاید: دشمن درصدد ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم است و مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که حس اعتماد را در مردم ایجاد کند، او می‌خواهد آرامش جامعه سلب شود، سیاست‌ها و تدبیرها باید به گونه‌ای باشد که به جامعه آرامش دهد.

آیت الله ملک حسینی می‌افزاید: مقابله سیاسی تنها با حضور در خیابان و شرکت در یک حرکت شعائری نیست، مبارزه سیاسی بر مبنای بصیرت سیاسی یعنی یک هوشمندی و هوشیاری همه‌جانبه در برابر هر آنچه که دشمن وارد آن عرصه می‌شود، مصادیق را عرض کردم، بصیرت سیاسی یعنی یک مقابله تمام عیار با این ترفندها و حرکت‌ها.

این استاد حوزه علمیه تصریح می‌کند: اما در کنار شناخت توان و شناخت دشمن، زمان را هم باید شناخت و ظرفیت‌های همراه را هم باید شناخت. در کجا و چگونه می‌شود عمل کرد؟ از چه ظرفیت‌های پیرامونی در جهان می‌شود استفاده کرد؟ برای نقش‌آفرینی در آینده جهان که ما در یک حریم امن قرار بگیریم، این هم بصیرت سیاسی است و نهم دیماه تجلی چنین هوشیاری و چنین بیداری است، حراست و صیانت از آنچه که داریم و باید نگه داریم و نگذاریم دشمن به سمت و سوی ما چشم طمع بدوزد.

9دی شکوه اقتدارملتی است که همبستگی و عزت را فریاد زدند

آیت الله ملک حسینی بیان می‌دارد: بدون شک در کنار درک توان و در ک دشمن، زمان شناخت شیوه‌های مبارزه در هر زمان با دشمن، انواع و اقسام مبارزه‌ها را باید شناخت و در مصاف با دشمن، در مصاف با شیطان، شیطان سیاسی و اینها همه شکل گیری یک بصیرت و هوشیاری سیاسی در جامعه ماست، اما من استدعا می‌کنم به این نکته دقت کنید و اینکه تمامی انواع هوشیاری‌ها و بصیرت‌هایی را که عرض کردم در یک بصیرت جمع می‌شود و آن بصیرت دینی است و اگر انسان دین داشته باشد و جامعه، اگر انسان ایمان داشته باشد و جامعه، اگر انسان تقوا داشته باشد و جامعه، اگر انسان اعتقاد به معاد داشته باشد و جامعه، در نهاد این انسان و نهاد این جامعه یک بصیرت دینی شکل می‌گیرد.

وی می‌افزاید: او بر مدار شناخت خدای متعال و ما بر مدار تقوا از عقلی برخوردار می‌شود آن هم انتخاب درست از اخلاقی برخوردار می‌شود، اخلاق فاخر، از فرهنگی برخوردار می‌شود انسان و جامعه، فرهنگی مثبت پایدار و هنجارهای ارزشمند.

نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تصریح می‌کند: او در نسبت انسان‌ها با یکدیگر یعنی در شکل گیری بصیرت اجتماعی درست عمل می‌کند، مثلاً اگر فرمود: إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَی وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا"، تعارف نه به معنای شناخت بلکه به معنای به رسمیت شناختن هم دیگر است و انسان‌ها هم دیگر را به رسمیت بشناسند، این یعنی بصیرت اجتماعی.

بصیرت دینی افراد را از حرام باز می‌دارد

آیت الله ملک حسینی می‌افزاید: اگر کسی دیگری را به رسمیت نشناخت، جایگاه او را نپذیرفت و از حق خودش بیشتر خواست این در واقع یک کوری اجتماعی است اما بصیرت یعنی شناخت، شناخت حقوق، شناخت تکالیف، شناخت هر کس و هر چیزی را در جایگاه خود دیدن و وقتی که انسان‌ها به استفاده از منابع و منافعشان رسیدند، آن وقت است که باز این بصیرت دینی آنها را از حرام باز می‌دارد، آنها را از دست اندازی به اموال و املاک هم باز می‌دارد.

9دی شکوه اقتدارملتی است که همبستگی و عزت را فریاد زدند

وی بیان می‌کند: با بصیرت اقتصادی وارد بازار شوید تا شکست نخورید، اگر سودهای کلان، جریمه تأخیرها و اتفاقات دیگر باعث می‌شود که شما شاهد ورشکستگی و فروپاشی زندگی‌هایی باشید، این ناشی از همین فقدان بصیرت اقتصادی مبتنی بر بصیرت دینی است. دین داشتن به خدای متعال و به قیامت معتقد بودن، به ارزش‌های دینی و ارزشهای معنوی معتقد بودن انسان را در جایگاهی قرار می‌دهد که در هر عرصه موفق است.

روز نهم دی، روز شکوه حضور ملت ایران است

آیت الله ملک حسینی می‌افزاید: مردم ما در روز نهم دی، روز شکوه حضور ملت ایران، روز ادای تعهدشان به رهبری، روز حفظ اقتدار اجتماعی و سیاسی شأن از بصیرت دینی برخوردار بودند که آنها را وارد عرصه سیاسی کرد و اگر جامعه تجلی بصیرت سیاسی را دید چون جامعه دین داشت.

وی می‌گوید: مثلاً جامعه وقتی ببیند کسانی دارند به سید شهدا توهین می‌کنند، به آرمان دینی توهین می‌کنند، دین او همه چیز اوست باید دین را صیانت کند، همین احساس مقدس نسبت به آرمان‌ها و رویکرد صیانت نسبت به دین او را در منصه اجتماع به هوشیار و هوشمند تبدیل می‌کند و هرگز اجازه نمی‌دهد که دشمن یک بار دیگر اشتباه گذشته را تکرار کند.

آیت الله ملک حسینی تصریح می‌کند: نهم دیماه یعنی بستن راه حرکت دشمن، نهم دی ماه یعنی درسی برای آیندگان که بدانند باید با فتنه‌ها، اغتشاش‌ها چگونه مبارزه کرد و به اعتقاد من نهم دی سال ۸۸ یک کلاس برای مقابله با فتنه‌ها و اغتشاش‌های دیگر بود، وقتی که مردم گله‌مند بودند نسبت به برخی از سیاست‌ها و برنامه‌ها، اعتراض داشتند، باید زبان اعتراض آنها باز می‌ماند اما فتنه گران با آشوبشان و اغتشاشگران با بی‌بندوباری هایشان باعث بستن دهان معترضان مظلومی شدند که می‌خواستند حرفی بزنند اما باید با اغتشاش مبارزه می‌شد، چه کسی مبارزه کرد؟ کی مبارزه کرد؟

9دی شکوه اقتدارملتی است که همبستگی و عزت را فریاد زدند

درود بر ملت بیداری که همواره با هوشیاری و بصیرتشان از دین، فرهنگ و هویت خود پاسداری می‌کنند

وی می‌افزاید: فاصله بین آغاز فتنه و پایان فتنه در سال ۸۸ و طولانی شدن این زمان، درسی بود برای مردم که نباید بگذارند از آغاز شکل گیری یک فتنه تا پایان دادن به آن زمان طولانی شود، سرمایه‌های اجتماعی هدر می‌رود، کینه‌ها و حقد های اجتماعی شکل می‌گیرد، شکاف‌های پایدار بین حاکمیت و حاکمان و بین سیاسیون و سیاستمداران ایجاد می‌شود.

آیت الله ملک حسینی بیان می‌کند: پایان دادن سریع به فتنه‌ها باز عبرتی بود که از جریان ۸۸ گرفته شد، درود بر ملت بیداری که همواره با هوشیاری و بصیرت شأن از دین، فرهنگ و هویت خود پاسداری می‌کنند و آفرین و درود خدا برشما که در روز نهم دی ماه امسال نیز همچون سال گذشته نشان خواهید داد وفاداری خودتان را به دین، به رسالت، به امامت و به ولایت.

به گزارش خبرنگار مهر، دست استکبار سالهاست که می‌خواهد بر اقتدار و استقلال و عزت ایران چنگ زند و روز تاریخی نهم دی روزی بود که ملت ایران به دشمنان فهماندند که آب و خاک این سرزمین با خون هزاران شهید راه وطن حفظ شده است و ما همچنان استوار ایستاده‌ایم و خواهیم گفت: ای دشمن ار تو سنگ خاره ای من آهنم …جان من فدای خاک پاک میهنم.

کد خبر 4810817

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)