656 شغل برای روستاییان و مددجویان ساوجی ایجاد شد


656 شغل برای روستاییان و مددجویان ساوجی ایجاد شد

ساوه - ایرنا - معاون استاندار مرکزی گفت: 656 شغل امسال با اجرای طرح‌های نهادهای حمایتی و برنامه‌های اشتغالزا برای روستاییان و مددجویان شهرستان ساوه ایجاد شد.

«علی میرزایی» روز سه شنبه در حاشیه نشست شورای اشتغال شهرستان ساوه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حوزه اشتغال روستایی تا پایان آذر امسال، ۶۷ درصد از تسهیلات سهمیه‌ای این شهرستان به دارندگان طرح های اشتغالزا در بخش های کشاورزی و دامداری پرداخت شد.

وی گفت: سهمیه تسهیلات اختصاص یافته به این شهرستان ۳۰۰ میلیارد ریال بود که در قالب سامانه کارا به کارآفرینان روستایی پرداخت و منجر به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۲۳ نفر شد.

وی، از ایجاد اشتغال برای ۲۳۳ نفر از افراد مددجوی تحت پوشش نهادهای حمایتی از قبیل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان ساوه از آغاز امسال تا پایان دی خبر داد.

به گفته فرماندار ساوه این میزان اشتغال با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از محل بند ب تبصره ۲۶ قانون بودجه سال ۹۸ محقق و تاکنون از کل سهمیه شهرستان ۶۰ درصد از اعتبارات به متقاضیان اعطا شده است.

وی گفت: در نشست شورای اشتغال مشکلات طرح های متقاضیان که در دستگاه‌های اجرایی ثبت شده با مدیران این ارگان ها و بانک های عامل بررسی و در خصوص آنها تصمیم گیری شد.

میرزایی اظهار داشت: ۳۳۷ طرح ارایه شده از سوی متقاضیان شهرستان ساوه در سامانه کارا ثبت شده که حجم سرمایه گذاری آنها ۴۵۲ میلیارد ریال است و در صورت تحقق نهایی می تواند زمینه ایجاد اشتغال برای ۶۲۷ نفر از بیکاران را فراهم کند.

معاون استاندار مرکزی، بر ضرورت رفع مشکلات تامین وثیقه تاکید کرد و افزود: در مواردی مصوبات شهرستان از سوی مراجع استانی با بن بست هایی مواجه می شود.

فرماندار ساوه افزود: همه ارگان‌ها ماند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، جهاد کشاورزی عملکرد مناسبی در حوزه اشتغالزایی داشته اند و باعث ارتقای رتبه شهرستان در این زمینه نسبت به سایر شهرستان های استان مرکزی شده اند.

میرزایی تاکید کرد: در نشست امروز شورای اشتغال ساوه مقرر شد که تا ۱۰ روز آینده طرح های باقیمانده به بانک‌های عامل معرفی شوند.

شهرستان ساوه به عنوان دومین کانون جمعیتی استان مرکزی ۵۵۰ واحد صنعتی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق