سنندجی‌ها در سوگ سردار سلیمانی اشک ماتم ریختند


سنندجی‌ها در سوگ سردار سلیمانی اشک ماتم ریختند

سنندج - ایرنا - شهروندان سنندجی با حضور پرشور خود در مراسم گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی، به سوگ از دست دادن مالک اشتر سپاه اسلام نشستند و اشک ماتم ریختند.

صدها نفر از اقشار مختلف مردم سنندج روز یکشنبه راهی مسجد جامع این شهر شدند تا در آیین گرامیداشت شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی حضور یابند و ارادت خود را به این شهید راه خدا نشان دهند.

ازدحام جمعیت در داخل صحن قدیم مسجد جامع سنندج به گونه‌ای بود که ورود عزاداران به دشواری صورت می‌گرفت و مردم برای داخل شدن به شبستان به صف ایستاده و با دقایقی تاخیر توانستند وارد مسجد شوند.

آنان سینه زنان و با سردادن شعارهای یاحسین، لبیک یا محمد، لبیک یا حسین، لبیک یاخامنه‌ای و یا زهرا به عزاداری پرداختند و شهادت جانگداز سپهبد سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب تبریک و تسلیت گفتند و بر پایبندی به آرمان های نظام و انقلاب تاکید کردند.

امام جمعه سنندج در این آیین اظهار داشت: آمریکا با محاسبه غلط و جنایت خود در به شهادت رساندن سردار سلیمانی کاری کرد اتحاد میان مسلمانان بیشتر شود.

ماموستا فایق رستمی اضافه کرد: شرکت پرشور مردم کشورمان در تشییع و گرامیداشت سردار سلیمانی نشان از همبستگی و وفاداری آنان به آرمان‌های نظام و انقلاب است، ضمن اینکه این اتحاد در جامعه اسلامی و در کشور عراق نیز مشاهده شد.

وی با بیان اینکه شهدا درس ایثار ، صبر، عزت، وفاداری و استقامت را به ما می‌آموزند، یادآور شد: شهدا با خون خود درخت امنیت و آرامش را در کشور کاشتند و همه باید قدردان زحمات و پیرو راهشان باشیم.

ماموستا رستمی اظهار داشت: دشمنان از استقامت و اتحاد جامعه اسلامی هراس دارند و تا زمانیکه این انسجام در میان مردم کشورمان و بین مسلمانان وجود داشته باشد، قدرت نفوذ در جهان اسلام نخواهد داشت.

بامداد جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.
حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.
وی در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.
حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.
سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌ است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ورود مدعی العموم به حادثه تانکر حامل سوخت در حسین آباد سنندج