آموزش یک‌هزار و 30 هنرجو در 18 رشته صنایع دستی در اردبیل


آموزش یک‌هزار و 30 هنرجو در 18 رشته صنایع دستی در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از آموزش یک‌هزار و 30 هنرجو در 18 رشته صنایع دستی در این استان خبر داد.

نادر فلاحی امروز 16 دی ماه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: با هدف تحقق شعار سال اشتغال‌زایی از محل صنایع دستی مورد تاکید است و با توجه به اینکه بخش قابل‌توجهی از هنرجویان وارد بازار کار می‌شوند، اشتغال‌زایی در این حوزه با هزینه‌کرد اندک قابل تحقق است.

.مدیرکل میراث فرهنگی ادامه داد: دوره‌های آموزشی با هدف کیفیت بخشی به تولیدات تعریف شده و این امر می‌تواند در ایجاد اشتغال بیشتر در استان موثر باشد.

وی یادآور شد: رشته‌های متعددی از جمله تولیدات چرمی دست‌‎دوز، قلم‌زنی روی چرم، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، ورنی‌بافی، معرق منبت، معرق چوب و پیکرتراشی در این دوره‌ها تدریس شد.

فلاحی اضافه کرد: تمام هنرجویانی که این دوره‌ها را با موفقیت به سرانجام رسانده‌اند گواهی معتبر پایان دوره آموزشی دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود که بیش از 120 هزارنفر در این حوزه اشتغال دارند و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!