بازدید بیش از 124 هزار نفر از موزه های آذربایجان غربی طی سال جاری


بازدید بیش از 124 هزار نفر از موزه های آذربایجان غربی طی سال جاری

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: طی سال جاری، تعداد 124 هزار و 809 نفر از موزه های استان بازدید کرده اند.

حسن سپهرفر در گفت و گو با ایسنا با اشار به اینکه آمار بازدید از موزه های استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴ درصدی دارد، افزود: براساس آمارهای موجود، بیشترین بازدید را سایت موزه تخت سلیمان با ۵۳ هزار و ۷۰۰ و قره کلیسا با ۲۷ هزار و ۷۹۳ نفر به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به تعداد موزه های فعال استان ادامه داد: ۱۱ موزه و سایت موزه در استان تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فعالیت دارند.

معاون میراث فرهنگی استان همچنین از تهیه و ارسال ۲ پرونده میراث ناملموس استان در حوزه خوراک و نساجی سنتی به وزارتخانه متبوع جهت ثبت در میراث ملی خبر داد و افزود: پرونده ثبتی ۲ میراث ناملموس استان شامل مهارت تهیه خوراک سنتی گوزلمه و فن و مهارت بافت جولائی (نساجی سنتی)، تهیه و جهت بررسی و ثبت، به دفتر ثبت آثار وزارتخانه متبوع ارسال شد.

سپهرفر ادامه داد: قبل از این نیز طی سالجاری، پرونده ۴ اثر ناملموس دیگر شامل بازی سنتی جورابین، بازی سنتی قورت قویون، کشتی سنتی گولشماخ و مراسم تبرک انگور تهیه و به وزارتخانه ارسال شده بود که به ثبت رسیدند.

معاون میراث فرهنگی استان ادامه داد: تا کنون ۳۷ میراث ناملموس آذربایجان غربی در فهرست ملی به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به فن تهیه دوشاب، کوچ ایل جلالی و آئین زیارتی قره کلیسا اشاره کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی