امنیت و ثبات منطقه در گرو تلاش همه


امنیت و ثبات منطقه در گرو تلاش همه

رئیس جمهور پیشین افغانستان تاکید کرد: امنیت، ثبات و ترقی برای منطقه در سایه کوشش، تفاهم و شراکت همه برای صلح و امنیت ایجاد می‌شود.

امنیت و ثبات منطقه در گرو تلاش همهبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای حامد کرزی در ابتدای سخنانش در مجمع گفتگوی تهران گفت: حمله آمریکا بر جان و زندگی برادر عزیزمان سردار سپهبد قاسم سلیمانی را به ملت بزرگوار ایران و دولت تسلیت عمیق عرض می‌کنم.

رئیس جمهور پیشین افغانستان افزود: افغانستان و ایران دو کشور بسیار نزدیک به لحاظ تاریخ، فرهنگ هستند و برادران ما در ایران ۴۰ سال است که مهماندار برادران و خواهران افغان خود هستند و اجازه تعلیم و تربیت به آن‌ها دادند.

این مقام پیشین افغانستان تاکید کرد: امنیت، ثبات و ترقی ما در کوشش و تفاهم و شراکت همه ما برای صلح و امنیت ایجاد می‌شود، امیدواریم دولت آمریکا راه معقولی را پیش گیرد.

وی افزود: همچنین اروپا در شراکت با روسیه و چین اقدامات موثرتر و محکم تری انجام دهند و از حق دفاع کنند و کوشش کنند که آمریکا به برجام برگردد.

آقای کرزی در پایان گفت: آرزوی ما صلح و برادر در منطقه است و امیدواریم ایران و همسایگانش در صلح به همکاری و زندگی ادامه دهند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...