رویکرد معاونت علمی ریاست جمهوری تاثیرگذاری بیشتر شرکت‌های پیشگام در اقتصاد است


رویکرد معاونت علمی ریاست جمهوری تاثیرگذاری بیشتر شرکت‌های پیشگام در اقتصاد است

تهران- ایرنا- مدیرکل هماهنگی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری با تاکید براینکه، ائتلاف دولت و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال شکل‌گیری است، گفت: رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاثیرگذاری بیشتر شرکت‌های فناور پیشگام در اقتصاد کشور است.

ابوالفضل باقری روز سه شنبه در نشست شرکت‌های دانش بنیان پیشگام در حوزه رنگ، رزین و پلیمر در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در سخنانی به برنامه پیشگامان اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در برنامه پیشگامان اقتصاد دانش بنیان با وزارتخانه‌هایی که تقاضا یا بازار دارند ارتباط برقرار شده تا ائتلاف دولت و شرکت‌های دانش بنیان شکل گیرد.

وی تاکید کرد: در واقع رویکرد معاونت علمی و فناوری تاثیرگذاری بیشتر شرکت های فناور پیشگام در اقتصاد کشور است.

باقری در این نشست که باحضور سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، فرهاد امیرمقدم مدیر ارزیابی صندوق نوآوری و شکوفایی و مدیران ۱۵ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه رنگ، رزین و پلیمر همراه بود، ادامه داد: بر همین اساس نخستین مجمع پیشگامان اقتصاد دانش بنیان با وزارت بهداشت برگزار شده و این شرکت‌ها با وزیر بهداشت و معاونان آن روبرو شدند.

وی برنامه دیگر معاونت علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری برای تقویت اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان را توسعه اقتصاد این شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: در حال تدوین برنامه در حوزه غذا، سلامت و لوازم خانگی که بازار بزرگ دارند هستیم.

مدیر کل هماهنگی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی همچنین از برنامه این معاونت به منظور تقویت حضور شرکت‌های دانش بنیان در هر بخشی که بازار بزرگی دارند عنوان کرد و افزود: قصد داریم شرایط پیوند با برند را برای این شرکت‌ها فراهم کنیم.

وی ادامه داد:برای حوزه‌هایی که توان ساخت داخل ندارند نیز برنامه تولید بار اول را پیش‌بینی کرده‌ایم که ضمن تضمین خرید از طرف خریدار، شیوه تامین مالی مناسب و پوشش ریسک و R D تولید نخست را فراهم خواهیم کرد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در این نشست در سخنانی هدف از برپایی این نشست را شنیدن پیشنهادات و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه بیان کرد و گفت: تاکنون ۶ جلسه مشترک با شرکت‌های پیشگام در حوزه‌های مختلف چون سلامت، نفت و گاز و توربین تشکیل شده است و این جلسه هفتم محسوب می‌شود که به صورت موضوعی با شرکت‌های دانش بنیان پیشگام در حوزه رنگ، رزین و پلیمر برگزار می‌شود.

«سیاوش ملکی‌فر» اظهار داشت: در این جلسات تلاش داریم تا شرکت‌های برتر حوزه‌های مختلف بتوانند در برنامه مشترک و یا به طور جداگانه و به صورت اختصاصی مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند.

رویکرد معاونت علمی ریاست جمهوری تاثیرگذاری بیشتر شرکت‌های پیشگام در اقتصاد است

وی افزود: درخواست های شرکت‌های دانش بنیان برای اجرایی شدن پیگیری خواهد شد و با وجود این در این جلسه تسهیلات و خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی تشریح می شود، اما هر شرکت دانش بنیان که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشته باشد می‌تواند در جلسات اختصاصی با کارشناسان صندوق در جریان دقیق آن قرار گیرند.

مدیر ارزیابی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست ضمن پاسخ به مشکلات و درخواست‌های مطرح شده از سوی شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: تغییرات تدریجی است و برای ایجاد یک ساختار مالی جدید به زمان نیاز است.

فرهاد امیرمقدم همچنین تصریح کرد: دوره ارزیابی طرح‌های دانش بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از پنج ماه به ۲۰ روز کاری کاهش یافته است.

وی افزود: بیشترین دلیل طولانی بودن زمان دریافت مصوبه پرداخت، مربوط به عدم ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز شرکت‌ها به کارشناسان صندوق است.

مدیر ارزیابی صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش تسهیلات بانکی، منابع به خود بانک‌ها تعلق دارد و ما تنها نرخ سود بانکی را کاهش می‌دهیم، گفت: بانک‌ها الزامات خاص خود را دارند که باید رعایت شود.

وی با اشاره به تاسیس صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور گفت: برای تسهیل امور شرکت‌های دانش بنیان در شهرهای مختلف، بخشی از نظارت‌ها و ارزیابی‌های صندوق نوآوری و شکوفایی، به صندوق‌های استانی واگذار شده است که این مساله به تسهیل امور این شرکت‌ها کمک خواهد کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟