کارشناس فرانسوی: اقدام ترامپ علیه ایران، او را به سوی شرایط نامعلومی سوق داده است


کارشناس فرانسوی: اقدام ترامپ علیه ایران، او را به سوی شرایط نامعلومی سوق داده است

تهران  - ایرنا - کارشناس فرانسوی شبکه تلویزیونی فرانس 24 معتقد است که اقدام یکجانبه «دونالد ترامپ» در ترور سخیفانه سردار حاج «قاسم سلیمانی»، وی را به سمت شرایطی نامعلوم سوق داده است.

«سریل پی یر» کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت وگوی اختصاص با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ افزود: آنچه که در چند روز گذشته در شهرهای مختلف ایران شاهد بودیم، موج جمعیتی بود که برای تشییع و مراسم وداع با سردار قاسم سلیمانی به خیابان ها آمده بودند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پاسخ به این پرسش که آیا رییس جمهوری آمریکا به تبعات این ترور فکر کرده یا نه، اظهار داشت: در دوران روسای جمهور پیشین آمریکا نیز پیشنهاد ترور سردار قاسم سلیمانی مطرح شده بود اما هیچکدام از آنها ریسک چنین کاری را بر عهده نگرفتند و در واقع باید بگویم که ترامپ این دستور را بدون مشورت و به طور یکجانبه صادر کرده که بدیهی هم به نظر می رسد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: رییس جمهوری آمریکا با صدور دستور ترور سردار سلیمانی عملا خود را به سوی شرایطی نامعلوم سوق داده است. ترامپ شخصیت مهمی را ترور کرد و همچنان که در تصاویر تلویزیونی دیدید جمعیت بیشمار و بسیار زیادی در مراسم تشییع پیکر این قهرمان شهید در عراق و ایران شرکت کردند. شهید در مفاهیم اسلامی از ارزش بالایی برخوردار است، بنابراین این چیزی نیست که از دید ترامپ پنهان بماند.

این کارشناس فرانسوی در ادامه افزود: ترامپ با این اقدام در واقع اشتباهی راهبردی را انجام داد، نخستین اثر این اقدام دونالد ترامپ این بود که جنبش اعتراضی مردم در عراق را ساکت کرد. یادمان نرود که به تازگی عراق شاهد موجی از اعتراضات مردمی بودند اما اکنون وضع این گونه شده که مردم عراق و ایران هر دو پشت سر گفتمان ضد آمریکایی قرار گرفته اند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه جمعی از همرزمانشان بامداد روز جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسیدند. ۹۰۴۱



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

HEMTT؛ خانواده کامیون های کاربردی در ارتش آمریکا(+تصاویر)