گشایش نمایشگاه کتاب همدان؛ بازگشت پرستوی دانایی


همدان- ایرنا - نمایشگاه سراسری کتاب همدان بعد از یک غیبت چهار ساله امروز...
همدان- ایرنا - نمایشگاه سراسری کتاب همدان بعد از یک غیبت چهار ساله امروز /چهارشنبه/ در همدان گشایش یافت تا دوازدهمین حضورش را در این دیار تجربه کند و درهای دانایی را به روی مردم بگشاید.

از مدتها پیش نوید بازگشت نمایشگاه سراسری کتاب به دیار دانایان داده شد؛ نمایشگاهی که در اثر بی مهری برخی ها کوچ کرده و میل سفر به این شهر را نداشت.

اما همت و اراده ای در فرهنگ و هنر همدان برای بازگشت پرستوی دانایی شکل گرفت و امروز در یکی از زمستانی ترین روزهای سال دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب در همدان پا گرفت تا جبران غیبت های گذشته باشد.

قرار است این نمایشگاه به جبران کم و کسری های پیشین پرطمطراق تر از قبل برگزار شود، به طوریکه ۳۰۰ ناشر از شهرهای بزرگ کشور در ۱۸۰ غرفه به مدت ۶ روز و با تخفیف های ویژه تازه ترین کتابهایشان را به نمایش بگذارند.

ثبت نمایشگاه سراسری کتاب در تقویم فرهنگی همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان روز چهارشنبه در آیین گشایش این رویداد از ثبت نمایشگاه سراسری کتاب در تقویم فرهنگی استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه برای همیشه در استان همدان ماندگار است و هر سال به طور مستمر برگزار می شود.

احمدرضا احسانی تاکید کرد: برای تحقق این موضوع برنامه ها باید به صورت کارشناسی و علمی اجرا شود و دستگاه های اجرایی استان نیز همکاری لازم را داشته باشند.

تمرکز زدایی از مرکز استان و سهیم شدن تمام شهرستانها در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مورد دیگری بود که احسانی به آن تاکید کرد و برگزاری چند برنامه مانند جشنواره های مختلف را نمونه هایی از این سیاست برشمرد.

به گفته وی برنامه ریزی برای اطلاع رسانی به مردم انجام شده تا از بخش های مختلف نمایشگاه دیدن کرده و کتاب های مورد علاقه خود را تهیه کنند.

دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب از امروز تا ۲۳ دی صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۵ تا هشت شب آن هم با تخفیف ۳۰ درصد برای بازدید دوستداران کتاب دایر است.

گشایش نمایشگاه کتاب همدان؛ بازگشت پرستوی دانایی

احسانی به اجرای ۱۲ برنامه شاخص فرهنگی در ایام برپایی نمایشگاه کتاب هم اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه ای نیز برای برگزاری در ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۲۰ دی ماه پیش بینی شده که امیدواریم مردم بپسندند.

تجلیل از نویسندگان و مولفان حوزه دفاع مقدس شگفتانه این دوره از نمایشگاه کتاب است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مژده آن را داد.

همچنین بازدیدکنندگان از نمایشگاه می توانند برای شهید حاج قاسم سلیمانی دلنوشته بنویسند و به غرفه ای که با نام این سردار مجاهد تدارک دیده شده تحویل بدهند تا در قالب یک کتاب منتشر شود.

نمایشگاه کتاب را حمایت می کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان هم قول داد از نمایشگاه کتاب همدان حمایت کند تا این رویداد فرهنگی با قدرت و قوت در این منطقه برگزار شود.

مصطفی آزادبخت کتاب را معجزه پیامبر (ص) دانست و توصیه کرد: برای توانمند شدن و انجام وظیفه باید به آگاهی برسیم که یکی از راه های کسب آگاهی، مطالعه کتاب است.

وی نمایشگاه کتاب را فرصت خوبی برای توسعه فرهنگی استان دانست و از مردم خواست بهترین بهره را از این فرصت ببرند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران هم در آیین گشایش نمایشگاه کتاب همدان حضور داشت و این نمایشگاه را محلی برای عرضه علم، ادب و هنر ایرانیان معرفی کرد.

قادر آشنا گفت: هم اینک نمایشگاه های کتاب در قم، دهلی نو و قطر همزمان با نمایشگاه همدان در حال برگزاری است.

مردم همدان برای آشنایی با تازه های نشر کشور می توانند به محل دائمی نمایشگاه های بین المللی همدان مراجعه و کتاب های مورد علاقه خود را خریداری کنند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید