عملیات احداث خط تولید قهوه در اسدآباد آغاز شد


عملیات احداث خط تولید قهوه در اسدآباد آغاز شد

همدان- ایرنا- عملیات اجرایی احداث گلخانه 40 هکتاری و خط تولید قهوه ظهر امروز /جمعه/ با حضور عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در اسدآباد آغاز شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان در این آیین گفت: با بهره برداری از ۲ طرح گلخانه و خط تولید قهوه در اسدآباد برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

منصور رضوانی جلال افزود: این ۲ طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه امروز طرح احداث بزرگترین و مجهزترین خط تولید و بسته بندی انواع پودر قهوه در کشورمان با ظرفیت ۱۲ هزار تن آغاز شد ادامه داد: انتقال فناوری نوین از اندونزی به ایران جهت تولید پودر قهوه اقدامی قابل توجه از سوی بخش خصوصی محسوب می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: زیرساخت های ایجاد ۱۶۷ گلخانه در استان همدان ایجاد شده است.

رضوانی جلال گفت: استان همدان قطب تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور است و شهرستان اسدآباد با برخورداری از ۶ درصد اراضی کشاورزی این استان ۱۲ درصد محصولات کشاورزی و دامپروری همدان را تولید می کند.

وی ادامه داد: این شهرستان دارای رتبه های برتر تولید چغندر قند، گوجه فرنگی، گندم و محصولات باغی در سطح استان همدان است.

رضوانی جلال افزود: در سند راهبردی سه ساله استان همدان توسعه گلخانه ها بسیار اهمیت دارد و تا کنون برای ایجاد ۱۶۷ هکتار زیر ساخت ها فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش مدیر شرکت مایورا در دیدار با استاندار همدان اذعان کرد: این شرکت در اندونزی ۲۵ هزار نفر پرسنل دارد و آماده سرمایه گذاری در ایران است.

به گفته علیرضا خدادادیان، برای راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته بندی قهوه در شهرستان اسدآباد ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای احداث این کارخانه یکسال زمان احتیاج است که پس از بهره برداری برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

سرمایه گذار اندونزیایی نیز گفت: با راه اندازی کارخانه قهوه در اسدآباد ماهیانه ۴۰۰ تن قهوه تولید و در داخل ایران و کشورهای همسایه توزیع می شود.

رونالد اتمدجا اضافه کرد: دستگاه های خط تولید در کوتاه ترین زمان پس از احداث کارخانه وارد ایران می شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آموزش‌های مهارتی برای حدود سه هزار سرباز وظیفه در استان همدان ارائه شد