کاهش زمان رسیدن بر بالین مصدومان با اضافه کردن موتورلانس


کاهش زمان رسیدن بر بالین مصدومان با اضافه کردن موتورلانس

کولیوند گفت: با اضافه کردن 2500 موتورلانس به ناوگان اورژانس مدت زمان رسیدن پرسنل بر بالین بیماران کاهش پیدا کرده است.

کاهش زمان رسیدن بر بالین مصدومان با اضافه کردن موتورلانس

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در مراسم آئین بهره برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل کشور در ساماندهی خدمات فوریت‌های پزشکی در شهر تهران که در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار شد،‏ اظهار کرد: به دنبال همکاری جدی بین سازمان اورژانس کشور و شهرداری تهران بودیم تا خدمت رسانی به مصدومان بهتر از گذشته ایجاد شود. هدف از این تعامل با شهرداری استفاده بهتر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ۲ دستگاه یعنی شهرداری و اورژانس کشور است.
رئیس اورژانس کشور ادامه داد: یکی از درخواست‌های ما استفاده از ظرفیت‌های سرای محله و تابلو‌های سطح شهر وابسته به شهرداری است تا در زمینه پیشگیری آموزش‌های لازم از طریق این تابلو‌ها به مردم داده شود.
کولیوند تاکید کرد: در شهر تهران میزان رسیدن پرسنل فوریت‌های پزشکی بر بالین بیماران در ۲ سال گذشته بالای ۳۸ دقیقه بود که ۲۵۰۰ موتورلانس به شهر تهران اضافه شد تا این زمان را مدیریت کنیم .
او اضافه کرد: در حال حاضر مدت زمان رسیدن موتورلانس بر بالین بیماران کمتر از ۱۰ دقیقه و آمبولانس نیز به زیر ۱۴ دقیقه در شهر تهران کاهش پیدا کرده است.
رئیس اورژانس کشور تاکید کرد: متاسفانه ترافیک مشکلات زیادی را برای رسیدن پرسنل بر بالین مصدومان ایجاد می‌کند و این مسئله باعث افزایش استرس بیمار و حتی همراهان آن‌ها می‌شود.
کولیوند ادامه داد: توسعه اورژانس هوایی در شهر تهران انجام شده است، زیرا در گذشته محلی برای فرود و پرواز بالگرد در شهر تهران نداشتیم، اما خوشبختانه امروزه اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است.
او افزود: در مدیریت سکته‌های حاد قلبی مدت زمان اعزام بیماران به بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده و در حدود ۸۰ هزار نفر کمتر از ۱ ساعت به بخش تخصصی مربوطه ویژه بیماران حاد سکته قلبی منتقل می‌شوند.

راه اندازی اورژانس هوایی برای انتقال سریع مصدومان در تهران

رئیس اورژانس کشور بیان کرد: یکی از اقدامات ما برای اعزام سریع‌تر مصدومان در شهر تهران راه اندازی اورژانس هوایی است که با همت شهرداری و آتش نشانی محل‌هایی برای فرود بالگرد اورژانس ساخته شده است. ۶۵ درصد از مصدومان از طریق اورژانس هوایی مستقیما به اتاق عمل اعزام می‌شوند.
کولیوند ادامه داد: در یکی از استان‌های کشور اورژانس هوایی باعث شده تا ۵۵ درصد از مرگ و میر کاهش پیدا کند. معتقدم تاثیرگذاری اورژانس هوایی در اتفاقات شهر تهران بیشتر از خدمات زمینی است.
او افزود: امروزه موتورلانس‌ها مجهز به تجهیزاتی مانند الکتروشوک هستند و در حادثه اخیر سقوط هواپیما اورژانس و آتش نشانی اولین گروهی بود که بر سر صحنه حضور پیدا کرد.
رئیس اورژانس کشور بیان کرد: از طریق اورژانس هوایی می‌توان مصدومان را در مناطق مختلف شهری به بیمارستان و به بخش مربوطه منتقل کرد و این گونه اقدامات باعث کاهش مصدومیت‌ها و جراحات می‌شود .بیشتر بخوانید: نیازمند ۵۰ نقطه جهت فرود بالگرد‌های اورژانس هوایی در تهران هستیم

توافق شورای شهر با اورژانس برای استفاده از امکانات هوایی

در ادامه مراسم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و ایمنی شورای شهر، اظهار کرد: امروزه خدمت رسانی به مردم نسبت به گذشته شرایط بهتری پیدا کرده است و در هنگام وقوع سانحه اقدامات خوب با سرعت بیشتری برای مصدومان انجام می‌شود.
او تاکید کرد: ترافیک مشکلات زیادی را برای سازمان‌های مختلف مانند آتش نشانی ایجاد کرده و متاسفانه سرعت حضور ماموران را بر سر صحنه کم کرده است.
نوری گفت: به دلیل وجود ترافیک در کلان شهر‌ها باید اقداماتی انجام شود تا مصدومان با سرعت بیشتری به بیمارستان منتقل شوند. اورژانس هوایی می‌تواند مشکلاتی مانند ترافیک را حل کرده و با سرعت بیشتری مصدومان را به بیمارستان‌ها برساند.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و ایمنی شورای شهر افزود: شورای شهر تهران تفاهم‌نامه‌ای با سازمان اورژانس امضا کرده تا شرایطی در کشور فراهم شود که به مصدومان از طریق امکانات هوایی خدمت رسانی شود.
او گفت: وقوع حادثه اجتناب ناپذیر است، اما ما باید با انجام اقدامات مناسب حوادث را مدیریت کنیم تا شدت جراحت و مصدومیت‌ها کاهش پیدا کند.
یادآوری کرد: خوشبختانه با همکاری سازمان‌های مختلف شرایط مطلوب تری در کشور فراهم شده است.
انتهای پیام/

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


برای خلاص شدن از لکه‌های زرد روی ناخن چه کنیم؟