اعطای جایزه پروفسور ترسلی به 6 دانشجو


اعطای جایزه  پروفسور ترسلی  به 6 دانشجو

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با بیان اینکه امسال جایزه پروفسور ترسلی به 6 دانشجو تعلق گرفت، گفت: هدف از اجرای این نوع طرح‌ها تشویق دانشجویان و حفظ و معرفی شخصیت‌های علمی استان به عنوان یک ارزش نمادین است.

علی‌حسین صابری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جایزه علمی پروفسور عباس ترسلی به عنوان یک نخبه در استان خوزستان به نام این پروفسور به صورت نمادین انجام شده است و حدود ۳ تا ۵ سال است که این جایزه به دانشجویان داده می‌شود.

وی افزود: بنیاد نخبگان فراخوان این نوع طرح‌ها و جایزه‌ها را می‌دهد، شرایط لازم را مهیا می‌کند و از طرفی آن شخصیت علمی شرایطی را برای این جایزه تعیین می‌کند. پروفسور ترسلی هر ساله به ۶ نفر از دانشجویان رشته شیمی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری جایزه می‌دهد.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با بیان اینکه این طرح ارزش نمادین دارد و تشویقی برای دانشجویان به حساب می‌آید، گفت: اگر بتوان این جوایز و طرح‌ها را گسترش داد، فرهنگ علم آموزی در استان گسترش می‌یابد. در حال حاضر در استان فارس ۹ جایزه علمی هر ساله به دانشجویان اختصاص داده می‌شود.

صابری با بیان اینکه در استان خوزستان شخصیت‌های برجسته علمی زیادی وجود دارند، ادامه داد: این نوع جایزه هم به تشویق دانشجویان کمک می‌کند که خود نوعی کمک مالی به حساب می‌آید و هم شخصیت‌های علمی استان به عنوان یک ارزش نمادین، حفظ و معرفی می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر بیشتر کمک‌های خیریه‌ها در زمینه‌های غیر از علمی و آموزشی است؛ این موضوع اهمیت زیادی دارد چرا که در راستای توانمندسازی اشخاص مستعد در جامعه است.

به گزارش ایسنا، دکتر عباس ترسلی عضو هیات ‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و استاد گروه شیمی دانشکده علوم، مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۴۵ در رشته شیمی محض از دانشگاه تهران اخذ کرد و توانست تحصیل خود را در مقطع کارشناس ارشد رشته شیمی آلی در همین دانشگاه بگذراند. وی سپس برای تحصیل در دوره دکتری در سال ۱۳۵۴ راهی کشور انگلستان شد و تحصیل خود را در رشته شیمی آلی و مطالعات اسپکتروسکوپی ادامه داد. وی از سال ۱۳۴۸ به استخدام دانشگاه شهید چمران اهواز (جندی شاپور سابق) درآمد.

ازجمله افتخارات وی می‌توان به دریافت لوح انجمن شیمی و مهندسی تهران، پژوهشگر برگزیده دانشگاه شهید چمران اهواز در سال‌های ۷۴ و ۸۰ و محقق برگزیده دانشگاه شهید چمران اهواز در سال ۷۷ اشاره کرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟