50 روستای حاشیه تفتان خاش در محاصره برف قرار دارند


50 روستای حاشیه تفتان خاش در محاصره برف قرار دارند

فرماندار خاش گفت: بارش سنگین برف مسیر ارتباطی و راه دسترسی مردم حدود 50 روستای حاشیه و ارتفاعات تفتان را مسدود کرد.

صاحب گل صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: بارش برف و باران در تفتان و نقاط مختلف شهرستان خاش از روز گذشته تاکنون مردم این شهرستان را درگیر کرده است.


وی افزود: با تلاش کارکنان سخت کوش راهداری و نیروهای مردمی و شوراها و دهیاران کار بازگشائی راه های دسترسی مردم در نقاط برف گیر در حال انجام است.


صالحی اظهار داشت: به دنبال وقوع بارش های سنگین برف و باران مردم نقاط مختلف شهرستان و حاشیه تفتان نیازمند ارائه خدمت و امدادرسانی هستند و تجهیزات خودروئی و امدادی در این شرایط احساس می شود.


رئیس ستاد مدیریت بحران خاش ادامه داد: در بسیاری از نقاط شهرستان مانند گوهرکوه، پشتکوه، افتخارآباد، کلچات، ناصری، تمندان، محمدآباد، خان بی بی، شوگه، تلگزی، لال آباد و عیدآباد زیروکی، شیرآباد گوهرکوه و غیره آبگرفتگی شدید معابر و ورود سیلاب به منازل گزارش شده که امیدواریم در آینده به مشکلات این مناطق رسیدگی شود.


صالحی گفت: در روستای گورچان بخش مرکزی خاش و بولانی گوهرکوه هم دو حادثه ریزش آوار از منازل خشت و گلی و فرسوده گزارش شده که تلفات جانی داشته اند.


فرماندار خاش افزود: با توجه به شرایط برفی تفتان و اطراف آن و بارندگی شدید در نقاط مختلف شهرستان اکثر محورهای ارتباطی لغزنده هستند و تردد در محور ترانزیتی خاش به زاهدان و ایرانشهر و خاش به سراوان باید همراه با رعایت جوانب احتیاط باشد.


وی اظهار داشت: با توجه به شرایط بارش سنگین برف و باران در تفتان به مردم توصیه می شودبدون دلیل به این منطقه سفر نکنند.


صالحی گفت: تاکنون از خروش رودخانه های پنج انگشت، زیروکی و گوهرکوه، حوزه دشت آبخوان، شوگه، خان بی بی گزارش دریافت شده است.


وی اظهار داشت: این سامانه تمام مناطق شهرستان خاش را فرا گرفته و سیلابی شدن رودخانه ها هم دور از انتظار نیست، لذا مردم در اطراف رودخانه ها تردد و یا اتراق نکنند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


سیستان و بلوچستان پرچم‌دار مبارزه با موادمخدر