ساکنان 2 روستای شاهین‌دژ خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند


ساکنان 2 روستای شاهین‌دژ خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: ساکنان روستاهای محروم و کم‌برخوردار «گوزل بلاغ» و «تازه‌آباد» از توابع این شهرستان به صورت رایگان خدمات پزشکی دریافت کردند.

سیاوش جبارزاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح با مشارکت بسیج جامعه پزشکی اجرا شد، افزود: یک گروه پزشکی شامل پزشک عمومی، بهیار، دارویار و کارشناس بهداشت خانواده روز گذشته در این روستاهای سخت‌گذر حضور پیدا کردند و به ویزیت و مداوای اهالی این ۲ روستای محروم پرداختند.

ساکنان 2 روستای شاهین‌دژ خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند

وی ادامه داد: این گروه پزشکی خدماتی چون ویزیت، پانسمان، تحویل دارو، آموزش‌های بهداشتی و درمانی به خصوص در مورد بیماری‌های واگیردار و شیوع آنفلوانزا و مشاوره‌های تنظیم خانواده را به صورت رایگان به مردم این روستاها ارایه کردند.

وی اضافه کرد: این گروه پزشکی در این منطقه در مجموع به ۱۶۰ نفر خدمات پزشکی و دارویی رایگان، آموزش‌های خودمراقبتی و تست فشارخون نیز ارایه کردند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۹ اکیپ پزشکی به ۴۰ روستای محروم و کم‌برخوردار شاهین‌دژ اعزام شده‌اند، اضافه کرد: اعزام گروه‌های پزشکی در راستای بهره‌مندی مردم ساکن در مناطق محروم و کم‌برخوردار از خدمات بهداشتی و درمانی و با همکاری بسیج جامعه پزشکی صورت می‌گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ تاکید کرد: خدمت‌رسانی به اقشار کمتر برخوردار جامعه در راستای محرومیت‌زدایی در حوزه سلامت و بهداشت از اهداف اصلی بسیج جامعه پزشکی است.

افزایش شاخص‌های بهداشت عمومی و دسترسی آسان به خدمات درمانی و بهداشت و همچنین توجه به حفظ سلامت مردم حتی در دورترین نقاط مرزی کشور از جمله دستاوردهای مهم نظام در حوزه بهداشت است.

روستاهای «گوزل بلاغ» و «تازه آباد» از دهستان صفاخانه، بخش مرکزی شاهین‌دژ و در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی این شهر قرار دارد.

شاهین دژ دارای ۹۲ هزار نفر جمعیت است که ۳۸ هزار نفر آن در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی ساکن هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...