خون پاک شهید سلیمانی موجب اتحاد جهان اسلام شد


خون پاک شهید سلیمانی موجب اتحاد جهان اسلام شد

رشت - ایرنا - فرمانده مرکز آموزش قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) سپاه پاسداران گفت: خون پاک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بار دیگر موجب اتحاد جهان اسلام شد.

سرهنگ پاسدار مهراب قاسمی عصر امروز در آئین بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در محل حسینیه اعظم حرم سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه برگزار شد، افزود: سردار سلیمانی برای رسیدن به مقام شهادت آماده بود و این خواست خداوند بود که به دست آمریکای جنایتکار به شهادت برسد.

وی با اشاره به اینکه شهدا از آینده خود خبر دارند، افزود: برگزاری باشکوه مراسم تشییع پیکر پاک سردار حاج قاسم سلیمانی نشان دهنده عشق و علاقه مردم کشور به آن شهید بزرگوار است.

وی با اشاره به بیانی از حضرت امام علی (ع) در خصوص شهادت مالک اشتر گفت: سردار شهید سلیمانی با پیروی از ولایت فقیه و رهبری نقش موثری در پاسداری از اسلام و اتحاد مسلمانان منطقه داشت.

سرهنگ پاسدار قاسمی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی فقط یک فرد نظامی نبود، افزود: آن شهید بزرگوار یک سیاستمدار و پدر مهربان جبهه و جغرافیای مقاومت بود.

به گفته وی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مرد میدان های بزرگ بود که با شجاعت در مقابل داعش و دشمنان اسلام ایستاد، ضمن آنکه سربازان و شهدای بزرگی نیز در کنار آن سردار اسلام حضور داشتند.

وی به نقش سردار شهید سلیمانی در جبهه های مقاومت اشاره کرد و ادامه داد: اگر رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نبود، جنایات داعشی ها همچنان ادامه داشت.

وی گفت:تشکیل جبهه های مقاومت در کشورهای مسلمان منطقه موجب شد تا نقشه های دشمنان اسلام نقش برآب شده و داعش جنایتکار از بین برود.

سرهنگ پاسدار قاسمی ضمن اشاره به جنگ ۳۳ روزه لبنان گفت: در این جنگ، سردار شهید سلیمانی کاری کرد که ابهت پوشالی و نداشته اسرائیل غاصب از بین برود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و همچنین جان باختگان حادثه سقوط هواپیما اظهار داشت: آمریکای جنایتکار فکر نمی کرد مردم ما پس از شهادت سردار سلیمانی اینچنین متحد و یکپارچه شوند ضمن آنکه گروه های مقاومت منطقه نیز اعلام کردند که هر یک انتقام آن شهید بزرگوار را از آمریکا خواهند گرفت.

وی به شلیک موشک از سوی سپاه پاسداران به پایگاه های نظامی آمریکا اشاره کرد و گفت: با این انتقام سخت، دنیا به اقتدار و قدرت ایران اسلامی پی برد.

در ادامه این آیین که با دکلمه خوانی یکی از فرزندان شهدای مدافع حرم (شهید رضی) همراه بود شرکت کنندگان با برگزاری مراسم سینه زنی و نوحه خوانی به عزاداری پرداختند و بار دیگر با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.

در این آیین امام جمعه، مسئولین ادارات و نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو/ توصیه های بهداشتی رعایت شود