پیام تسلیت شماری از شخصیت‌ها و اعلام زمان بزرگداشت آیت الله میبدی


پیام تسلیت شماری از شخصیت‌ها و اعلام زمان بزرگداشت آیت الله میبدی

گرگان - ایرنا - سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات امروز شنبه با صدور پیامی درگذشت آیت الله سید محمدرضا طاهایی میبدی مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان را تسلیت گفت.

در پیام وزیر اطلاعات آمده است: "آن مؤمن بالله از چهره های ماندگار در مبارزات مردم انقلابی علیه رژیم سفاک پهلوی بوده و از آن جمله حضور در راهپیمایی باشکوه ۵ آذر ۱۳۵۷ که منجر به شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در شهرستان شهید پرور گرگان گردید، همواره در دفتر تاریخ ثبت و محفوظ خواهد ماند و یقیناً اهتمام ویژه آن استاد برجسته در تربیت طلاب علوم دینی بر ذخایر عمر پربرکت آن معلم اخلاق خواهد افزود".

در این پیام تصریح شده: " اینجانب درگذشت آن معلم اخلاق را که به فضل و رحمت الهی اینک در خلد برین ماوا گزیده اند، به محضر با حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (حفظه الله) ، بیت مکرّم، اساتید و طلاب حوزه های علمیه و مردم گلستان تسلیت عرض می کنم".

پیام تسلیت شماری از شخصیت‌ها و اعلام زمان بزرگداشت آیت الله میبدی

همچنین رییس قوه قضاییه با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله سید محمدرضا طاهایی میبدی یزدی را تسلیت گفت.

در بخشی از پیام حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی آمده است: رحلت حضرت آیت‌الله میبدی یزدی از علمای شاخص شمال کشور و استان گلستان و مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان را به محضر مقدس حضرت ولی عصر(عج) مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه های علمیه، شاگردان، مردم شریف گلستان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می نمایم.

این پیام می افزاید: "بی تردید فقدان آن مرحوم که عمر با برکت خویش را در راه تبلیغ دین، تألیف ، تدریس و تربیت طلاب فرهیخته سپری کردند، ضایعه‌ای بزرگ و باعث تاثر و تالم است".

حجت الاسلام اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور هم در پیام تسلیت درگذشت آیت الله میبدی نوشت: آن فقید سعید پس از تحصیلات عالی در نجف اشرف نزد مراجع و فقهای بزرگ‌ و نیل به مراتب بالای علمی و فقهی در شهر فرهنگی گرگان استقرار یافت و طی دهه ها پیوسته به تربیت نفوس و تدریس علوم اسلامی و خدمت به مردم و حوزه های علمیه اشتغال داشت و از همراهی با نهضت و انقلاب اسلامی دریغ نمی کرد.

پیش از این هادی حق شناس استاندار، سید کاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان و جمعی از مدیران استان گلستان نیز درگذشت آیت الله میبدی را تسلیت گفته بودند.

آیت‌الله سید محمدرضا طاهایی میبدی مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان و از شاگردان آیات عظام خویی، سید محمود شاهرودی و میرزا عبدالهادی شیرازی دوشنبه گذشته در سن ۹۹ سالگی به علت بیماری و کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

لاریجانی رییس مجلس، حجت الاسلام سیدحسن خمینی و شماری از مسوولان کشور هم درگذشت آیت الله میبدی را تسلیت گفته بودند.

مرحوم میبدی متولد سال ۱۲۹۹ شمسی در شهرستان میبد از توابع استان یزد، سال ۱۳۲۹ پس از پایان تحصیلات و بازگشت از نجف اشرف به دعوت یکی از علمای گرگان در این شهر سکونت یافت و اقامه نماز جماعت در مسجد جامع و فعالیت های تبلیغی این شهر را بر عهده گرفت.

در همین پیوند مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت الله میبدی فردا یکشنبه ۲۹ دی ۹۸ از ساعت ۹ صبح تا اذان ظهر در مسجد جامع گرگان برگزار می شود.

دکتر حق شناس استاندار و آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان با صدو پیام مشترک علاوه بر دعوت مردم برای حضور در این مراسم، از اهالی شمال کشور به سبب آنچه که حضور آگاهانه و باشکوه در مراسم وداع و تشییع آیت الله میبدی نامیدند تشکر کرده و آن را برگ زرینی در تاریخ گلستان نامیدند.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آغاز بهار در جنگل های هیرکانی النگدره گرگان