مشاغل مزاحم و صنوف آلایندۀ کرمان ساماندهی می‌شوند


مشاغل مزاحم و صنوف آلایندۀ کرمان ساماندهی می‌شوند

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، از شناسایی و ساماندهی مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده در آینده خبر داد و گفت : این مشاغل به زمین‌هایی در چهار منطقه‌ی شهری که به بزرگراه دسترسی دارند، منتقل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمود ایرانمنش اظهار داشت: «بعضی از مشاغل به دلیل مزاحمت‌های زیست محیطی، مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده محسوب می‌شوند و بیشتر، رفاه و آسایش شهروندان را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند».

وی ادامه داد: «این مشاغل از نظر مکان‌یابی مشکل دارند و در بافت مسکونی و بافت‌های غیر متجانس قرار گرفته‌اند و برخی دیگر به واسطه‌ی ضعف تکنولوژی و یا تعدد واحدهای کارگاهی به‌صورت کالبدی و محیطی، مزاحمت‌هایی را برای بافت شهری ایجاد می‌کنند».

ایرانمنش، ایجاد مزاحمت در ساخت‌های همجوار، آلودگی‌های صوتی و بروز مسائل ترافیکی و اکولوژی شهری را به عنوان دیگر مسائل و مشکلات این مشاغل اعلام کرد و گفت: «به زودی در نشستی که با شهرداران مناطق برگزار می‌شود، چهار زمین در چهار منطقه‌ی شهری که به بزرگراه دسترسی دارند، شناسایی و مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده به این نقاط منتقل می‌شوند».

وی اضافه کرد: «کار ساماندهی مشاغل آلاینده به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم با اجرای این طرح در زیباسازی چهره شهر و سلامت شهروندان نقش مهمی را ایفا کنیم».


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هجوم استقلالی ها به صفحه هلدینگ خلیج فارس؛ نکونام را اخراج کنید!