بروز سرطان در زنجان پایین است


معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به پایین بودن بروز سرطان در استان نسبت به کشور گفت: این آمار در هر 100 هزار نفر برای استان زنجان 106 نفر است در حالیکه کشور 150 نفر گزارش شده است.

صراط:

محمدرضا صائینی امروز با تاکید بر تاثیر افزایش امید به زندگی در شیوع بیماری‌های غیرواگیر اظهار کرد: این تاثیر در بروز بیماری سرطان هم مشهود است.

به گزارش فارس معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزایش سن، مصرف الکل و دخانیات، سبک زندگی و فعالیت بدنی را از ریزفاکتورهای موثر در بروز بیماری سرطان گفت: عدم تحرک بدنی کافی هم در بروز این نوع بیماری دخیل است و در این رابطه 42 درصد مردم تحرک بدنی کافی ندارند.

وی به تاثیر تغذیه در ابتلای افراد به بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان اشاره و تصریح کرد: در این رابطه میزان مصرف نمک در استان زنجان بیشتر از میانگین کشوری است.

صائینی با مقایسه آمار شیوع بیماری سینه در کشور و استان زنجان گفت: درصد شیوع این نوع سرطان به ترتیب 32.6 و 19.3 درصد است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار شیوع سرطان پروستات در استان و کشور را به ترتیب 18.1 و 18.7 درصد اعلام کرد و افزود: این آمار شیوع در سرطان معده 14.2 و 13.8 درصد است.

وی با اشاره به پایین بودن بروز سرطان در استان زنجان نسبت به کشور ادامه داد: این آمار در هر 100 هزار نفر برای استان زنجان 106 نفر است در حالیکه کشور 150 نفر گزارش شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تعطیلی تئاتر‌ها در خردادماه اعلام شد