افزایش تعداد تلفات زلزله ترکیه به 14 کشته و 270 زخمی


افزایش تعداد تلفات زلزله ترکیه به 14 کشته و 270 زخمی

اداره حوادث غیر مترقبه ترکیه بامداد شنبه از افزایش تعداد تلفات زلزله شرق این کشور به 14 کشته و 270 زخمی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، جمعه شب زلزله‌ای شدید و قوی به بزرگی 6.8 ریشتر شرق ترکیه را لرزاند که در نتیجه آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

دولت ترکیه در آمار اولیه این زلزله، آمار تلفات را چهار نفر اعلام کرده بود، اما این تعداد به تدریج افزایش پیدا کرده و در حال حاضر به 14 نفر افزایش یافته است.

حوالی ساعت 23:15 به وقت محلی (23:45) به وقت تهران، شهردار «الازیغ» اعلام کرد بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده، دست‌کم 6 نفر در زمین‌لرزه اخیر کشته و حدود 225 نفر زخمی شده‌اند.

یک ساعت بعد از انتشار این آمارهای اولیه، اداره حوادث غیر مترقبه ترکیه بامداد شنبه، تعداد تلفات را 14 کشته و 270 زخمی اعلام کرد.

منابع خبری گزارش داده‌اند که شدت این زلزله به حدی بوده است که در استان‌های مجاور استان آناتولی شرقی -که شهر الازیغ در آنجا واقع شده است- نیز لرزش زمین احساس شده است.

از سوی دیگر، وزیر کشور ترکیه همچنین اعلام کرد که چندین ساختمان بر اثر این زلزله و پس‌لرزه‌های بعد از آن ریزش کرده و یا دچار خسارات جدی شده‌اند.

مرکز تحقیقات زلزله ترکیه ساعت وقوع این زلزله رخ داده در نزدیکی شهر «الازیغ» واقع در شرق این کشور را 20:55 به وقت محلی و عمق آن را 10 کیلومتری سطح زمین اعلام کرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چه کسی به نتانیاهو تیر خلاص می‌زند؟