پرستوهای مهاجر در آغوش خاک


پرستوهای مهاجر در آغوش خاک

استان‌ها- ایرنا- امروز غم و اندوه در گوشه گوشه شهرهای ایران به چشم می خورد، شیعیان داغدار شهادت بانوی دوعالم هستند اما این غم دو چندان می شود وقتی شهدای گمنام با بدرقه چشمان گریان پس از سال ها در آغوش خاک آرام می گیرند.

چند شهر امروز میزبان شهدای گمنام بودند، آنان که همانند صدیقه کبری (س) بی نام ونشان هستند و اینک آمده اند تا شهر را با عطر و بوی شهادت پر کنند و راهی دیار ابدی شوند و چه بی قرار کرده اند دل های مشتاقان را برای وداع آخر.

استان یزد که سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و ۱۶۰ شهد گمنام در این استان مدفون است، یکی از چند نقطه کشور است که امروز پذیرای شهدای گمنام بود و مراسم معنوی وداع با پیکر یکی از چهار شهید گمنام این استان با حضور مردم شهید پرور و انقلابی شهر میبد برگزار شد و مردم با پیکر این شهید گمنام ۳۰ ساله که در عملیات رمضان به شهادت رسیده بود و به تازگی در شرق دجله تفحص شد، وداع کردند و این شهید والا مقام از مقابل سپاه قدیم به سمت خیابان امام، پارک فلسطین، میدان های امام حسین(ع) و جانباز تشییع و در مصلی آیت الله اعرافی به خاک سپرده شد.

امام جمعه موقت میبد در مراسم وداع با پیکر این شهید گمنام گفت: مردم شهید پرور این منطقه بار دیگر توفیق میزبانی شهید گمنام دیگری را پیدا کردند و با چشمان گریان خود پیکر شهیدی که باید برای همه ما الگو و سرمشق باشد، تشییع و خاکسپاری کردند.

حجت الاسلام محمد اعرافی در ادامه با گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: امروز پیام آن حضرت و شهیدان این است که ما باید مدافع ولایت و گوش به فرمان ولی فقیه باشیم .

همچنین پیکر سه شهید گمنام دیگر هشت سال دفاع مقدس امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار ، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم از میدان امام‌حسین (ع) شهر یزد تشییع شد.

مردم ولایتمدار پیکرهای مطهر این شهدا را در فضایی معنوی بر روی دستان خود تشییع کردند و سپس نماز میت توسط آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد خوانده و در ادامه به یاد شهدای انقلاب و به مناسب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم نوحه خوانی و عزاداری برگزار شد و پیکرهای این شهدا در ستاد فرماندهی انتظامی ، دانشگاه فرهنگیان و حوزه کاظمیه یزد در آغوش خاک قرار گرفت.

پرستوهای مهاجر در آغوش خاک

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همچنین پیکرهای سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور مردم شهید پرور استان بوشهر تشییع شد.

بسیجیان، رزمندگان دوران دفاع مقدس، جانبازان، خانواده‌های شهدا، مسئولان و قشرهای مختلف مردم شهر بوشهر پیکر یکی از این شهدا را پس از خواندن زیارت عاشورا و اقامه نماز میت توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از محل بسیج مرکزی تا مصلای بوشهر تشییع کردند.

براساس اعلام قبلی پیکر یکی از این شهیدان گمنام ۲۵ ساله در اداره‌کل اطلاعات در شهر بوشهر و ۲ شهید ۱۸ و ۲۵ ساله در شهرستان جم تشییع و در منطقه کوری حیاتی این شهرستان به خاک سپرده شدند و پیکر یکی دیگر از این شهدای گمنام در شهر دیر در جنوب استان بوشهر تشییع شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین گفت: بار دیگر استان ولایت مدار بوشهر میزبان انسان‌های عرشی شده‌ است. این شهدا جان خود را دادند تا ما زنده باشیم و نظام، دین وکشور پایدار بماند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: شور و اشتیاق مردم در استقبال از شهدا نشان دهنده روحیه حماسی برای حمایت از نظام، پایداری و وفاداری به ارزش‌های شهدا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر نیز گفت: این شهیدان ۲۵ و ۱۸ ساله مربوط به عملیات کربلای ۵ در شلمچه، عاشورای ۲ در میمک و عملیات بدر در شرق دجله هستند.

سردار غلامعلی کفاش افزود: تاکنون ۱۵۹ شهید گمنام در این استان به خاک سپرده شده‌اند.

پرستوهای مهاجر در آغوش خاک

پیکر مطهر یک شهید گمنام ۲۳ ساله مروبط به عملیات کربلای ۶ منطقه سومار امروز با حضور پرشور مردم و مسوولان در خرم آباد تشییع و در مقبره شهدای نیروی انتظامی استان به خاک سپرده شد.

پرستوهای مهاجر در آغوش خاک

در گرگان نیز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان در گرگان تشییع و به خاک سپرده شد.

مردم گرگان پیکر این شهید را در فضایی معنوی بر روی دستان خود از شبستان مرحوم آیت الله میبدی در مسجد جامع گرگان به سوی میدان شهرداری و سپس حسینیه عاشقان ثارالله تشییع کردند و حمل تمثال شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تعدادی از شهدای مدافع حرم گرگان جلوه ای خاصی به مراسم بخشیده بود

پیکر این شهید دفاع مقدس پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام رعایتی نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا در معراج الشهدا حسینیه سپاه گرگان به خاک سپرده شد.

شهرستان پاکدشت نیز امروز میهمان پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس بود و مردم خداجوی و ولایت مدار این شهرستان در حالی که لباس‌ عزای شهادت دخت نبی مکرم اسلام را برتن داشتند به خیابان‌های شهر آمده و در قالب دسته‌های سینه زنی، به عزاداری پرداختند.

مردم و مسئولان شهرستان پاکدشت با اجتماع در مقابل مسجدالنبی(ص) مسکن مهر امام رضا(ع)، پیکر دو شهید گمنام تازه تفحص شده را در برگرفته در میان سیل انبوه جمعیت تشییع کردند.
بسیاری از مادران شهدای شهرستان پاکدشت، در حالی که تصاویر فرزندان شهید خود را در دست داشتند، برای غریبی این شهدای گمنام ناله سرداده و برای این شهیدان مادری کردند.
تشییع کنندگان در حالی که شعار "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست"و " این گل پرپرماست هدیه به رهبر ماست"، پیکر این دو شهید گمنام را تا منزل ابدی تشییع و پس از اقامه نماز در مسجد حضرت زهرا(س) به خاک سپردند.


پرستوهای مهاجر در آغوش خاک

امروز همچنین پیکر های مطهر چهار شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدسکه در تفحص های اخیر کمیته جستجوی مفقودین در مناطق مختلف عملیاتی کشف شده، پس از انتقال به معراج تهران و طی مراحل قانونی، با حضور مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه استان البرز تشییع و به خاک سپرده شدند.

از این چهار شهید، پیکر پاک ۲ شهید امروز بر روی دستان مردم شهید پرور ماهدشت کرج تشییع و در محوطه مسکن مهر این منطقه (شهرک پیام) به خاک سپرده شدند. یکی از این شهدا در زمان شهادت ۳۰ سال سن داشته و در جزیره بوارین عراق و در عملیات والفجر هشت شربت شهادت نوشیده است، شهید دیگر نیز ۲۵ ساله و سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در شرق بصره به آسمان ها پرکشیده است.

پیکر پاک ۲ شهید دیگر نیز در شهرک جهان نما و شهرک خاتم الانبیاء (ص) کرج تشییع شدند و در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز واقع در شهرک جهان نما در بستر خاک آرمیدند.یکی از این شهدا که ۲۵ سالن سن داشته در تک دشمن در منطقه عملیاتی زبیدات و شهید دیگر ۲۵ ساله در عملیاتی کربلای پنج و در منطقه شلمچه شربت شهادت نوشیدند.

همچنین پیکر پاک یک شهید گمنام دیگر نیز روز گذشته در منطقه رجایی شهر کرج تشییع و در اداره کل اطلاعات استان البرز به خاک سپرده شد. این شهید گرانقدر که در زمان شهادت ۱۸ سال سن داشته سال ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی رمضان در شرق بصره به شهادت رسیده است.

پرستوهای مهاجر در آغوش خاک


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟