دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالا مرکز رادیوتراپی امید بندرعباس بهره برداری شد


دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالا مرکز رادیوتراپی امید بندرعباس بهره برداری شد

بندرعباس- ایرنا- همزمان با سومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهره برداری از دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالا مرکز رادیوتراپی امید بندرعباس ویژه درمان بیماران سرطانی آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بخش درمانی مرکز رادیوتراپی امید به مساحت ۱۲۰ مترمربع و با اعتباری افزون بر ۱۶۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال طی یکسال از سال ۹۶ تا ۹۷ ساخته شد.

دکتر حسین فرشیدیعصر دوشنبه در مراسم بهره برداری از این طرح افزود: دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالا این مرکز نیز با اعتبار ۱۳۵ میلیارد ریال خریداری و راه اندازی شده است.

وی ادامه داد:دستگاه شتاب دهنده خطی پزشکی، اشعه ایکس یا الکترون با انرژی بسیار بالا را به ناحیه ای از تومور بیمار منتقل می کند.

وی تصریح کرد: این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد و کمترین آسیب را به بافت سالم اطراف تومور وارد کند.

بخش گوارش و کبد مجتمع آموزشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس افتتاح شد

عصر امروز دوشنبه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، بخش گوارش و کبد مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس را نیز افتتاح کرد.

این بخش با اعتباری افزون بر ۲۶ میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال به مساحت ۴۸۰ مترمربع، طی ۴ سال از سال ۹۴ تا ۹۸ ساخته شده است.

بخش گوارش و کبد مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس در یک طبقه با ۲۴ تخت، با حضور متخصصان این بخش به بیماران خدمات درمانی تخصصی ارائه خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول