مقابله با حمله اسرائیل؛ پدافند هوایی سوریه چند موشک را ساقط کرد


مقابله با حمله اسرائیل؛ پدافند هوایی سوریه چند موشک را ساقط کرد

شفقنا- پدافند هوایی ارتش سوریه به مقابله با حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه جنوب غربی پایتخت این کشور پرداخته و موفق شد چند موشک را ساقط کند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، یک منبع نظامی در گفت و گو با خبرگزاری رسمی سوریه (SANA) اعلام کرد که در ساعت 11:45 دقیقه شامگاه پنج شنبه به وقت محلی (1:15 بامداد […]

مقابله با حمله اسرائیل؛ پدافند هوایی سوریه چند موشک را ساقط کرد

شفقنا- پدافند هوایی ارتش سوریه به مقابله با حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه جنوب غربی پایتخت این کشور پرداخته و موفق شد چند موشک را ساقط کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، یک منبع نظامی در گفت و گو با خبرگزاری رسمی سوریه (SANA) اعلام کرد که در ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه شامگاه پنج شنبه به وقت محلی (۱:۱۵ بامداد جمعه به وقت تهران) تعدادی موشک متخاصم آمده از فراز بلندی های اشغالی «جولان» رهگیری شدند و بلافاصله نیز سامانه های پدافند هوایی کشورش با آنها برخورد کرده و شماری را پیش از رسیدن به اهداف خود ساقط کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه همچنین از رهگیری شلیک موشک های سامانه های پدافند هوایی این کشور و سرنگونی تعدادی از موشک های متخاصم در آسمان سمت جنوب غرب اطراف شهر دمشق خبر داد.

در همین حال، یک منبع امنیتی بلندپایه نیز در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه تاکید کرد که سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه به مقابله با حمله رژیم صهیونیستی در آسمان دمشق و حومه آن و شلیک موشک از فراز بلندی های اشغالی جولان و منطقه «صور» در جنوب لبنان پرداخته است.

منبع مذکور که نام وی فاش نشده، ضمن اعلام این که حمله رژیم صهیونیستی منطقه واقع در جنوب فرودگاه بین المللی دمشق را هدف قرار داده، خاطر نشان ساخت که سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه شماری از موشک های متخاصم را پیش از رسیدن به هدف خود ساقط کردند.

در سوی مقابل، دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) نیز از شنیده شدن صدای چند انفجار در پایتخت این کشور و حومه آن خبر داده و مدعی شد که بر اساس اطلاعات به دست آمده، این انفجارها ناشی از بمباران اماکن متعلق به شبه نظامیان ایرانی در منطقه ارتباطی میان فرودگاه بین المللی دمشق و منطقه سیده زینب در جنوب این شهر از سوی رژیم صهیونیستی بوده است.

این نهاد مستقل مخالف نظام حاکم در سوریه در این باره همچنین تاکید کرد که برخی موشک های شلیک شده به اهداف خود رسیدند در حالی که سامانه های پدافند هوایی این کشور نیز موفق شدند برخی دیگر از آنها را ساقط کند.

این در حالی است که سانا بامداد پنج شنبه هفته گذشته نیز از مقابله سامانه های پدافند هوایی ارتش این کشور با حمله رژیم صهیونیستی در آسمان منطقه غربی حومه شهر دمشق خبر داده و تاکید کرده بود که آنها موفق شدند بیشتر موشک های دشمن صهیونیست را پیش از رسیدن به اهداف خود، منهدم سازند.

در رابطه با همان حمله، رژیم صهیونیستی نیز دیده بان حقوق بشر سوریه ادعا کرده بود که در جریان آن تیپ ۷۵ ارتش این کشور در غرب دمشق، فرودگاه نظامی «المزه» در جنوب غرب این شهر و مواضع گروه های وابسته به ایران در منطقه «جمرایا» در غرب پایتخت را هدف قرار داده است.

اخبار اصلی را در سانا، اسپوتنیک و دیده‎بان ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازیگر جوان در آخرین دیدارش با رئیسی به او چه گفت؟