حضرت زهرا(س) محور همه برکات عالم است


حجت‌الاسلام شریعتی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) قطب...
حجت‌الاسلام شریعتی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) قطب پرگار ولایت هستند، گفت: افتخار فرشتگان الهی آن است که بر حضرت زهرا(س) درود و سلام بفرستند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «شریعتی» به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت زهرا(س) قطب پرگار ولایت هستند.

این استاد حوزه علمیه افزود: همه برکات به یمن وجود ائمه معصومین(ع) است که محور همه آنها حضرت زهرا(س) هستند.

حجت‌الاسلام شریعتی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نزد خداوند جایگاه ویژه ای دارند، تصریح کرد: اولیاء الهی هم وقتی به نام حضرت زهرا(س) می‌رسیدند تکریم و حرمت ویژه ای نسبت به ایشان قائل می شدند.

وی با بیان اینکه انتخاب روز ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز مادر و روز زن بسیار ارزشمند و از برکات انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: فرشتگان خداوند افتخار دارند که بر حضرت زهرا(س) درود و سلام بفرستند.

حجت الاسلام شریعتی تاکید کرد: خداوند برای دلداری حضرت زهرا(س) جبرئیل را بر ایشان نازل کرده و فرمایشات جبرئیل را امیرمومنان امام علی(ع) در کتابی به نام «مصحف فاطمه(س)» به تقریر درآوردند.

حجت‌الاسلام شریعتی با بیان اینکه درباره جایگاه زن دچار افراط و تفریط هستیم، تاکید کرد: یک نگاه بر اساس مردسالاری و نگاه دیگر بر مبنای زن سالاری یا فمینیستی است، دولت لیبرال به فیمینیست بها می‌دهد. در حالی که نگاه اسلام و قرآن به زن چنین نیست.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم، هر کس از میان انسان‌ها اعم از زن و مرد عمل صالح انجام دهد، به حیات طیبه می‌رسد.

حجت‌الاسلام شریعتی با بیان اینکه دین اسلام بر حیا و عفت عمومی در جامعه تاکید دارد، خاطرنشان کرد: اسلام می‌خواهد جامعه در سایه عفت و حیا رشد کند و هر دوی زن و مرد را در این زمینه مورد خطاب قرار داده است.

پایان پیام/487
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید