117 نوروزگاه در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود


117 نوروزگاه در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی شده در نوروز امسال 117 نوروزگاه در سطح این استان برگزار شود.

علیرضا جلال زایی روز سه‌شنبه در این‌باره اظهار داشت: در آستانه سال جدید و ایام نوروز برنامه‌های متنوعی برای میزبانی از مهمانان نوروزی در سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: علاوه‌بر برگزاری نوروزگاه‌های مختلف در سیستان و بلوچستان نسبت به برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های صنایع دستی در سطح این استان تصمیماتی اتخاذ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تلاش می‌شود خدمات مناسبی به گردشگران نوروزی ارائه شود، گفت: تیم‌های بازرسی در ایام نوروز بر خدمات تأسیسات گردشگری این استان نظارت کامل خواهند داشت.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با داشتن جاذبه‌های طبیعی فراوان، هزار و ۶۵۳ اثر تاریخی ثبت شده و داشتن سواحل دریای عمان مقصد مناسبی برای مسافران نوروزی است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان های گردشگر پذیر کشور است.
مرزهای طولانی زمینی و دریایی در کنار سدها و رودخانه‌های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های گردشگری این استان است.
سفر به سیستان و بلوچستان از راه های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار کیلومترمربع و افزون بر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می‌رود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)