رزمایش ناتو در سواحل شرقی جزیره سیسیلی آغاز شد


در این رزمایش 9 کشور متفق ناتو منجمله ترکیه، ایتالیا، فرانسه، آلمان، یونان، اسپانیا، انگلستان، کانادا و ایالات متحده حضور دارند

رزمایش "دینامیک مانتا-2020" که توسط سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به منظور توسعه همکاریهای دریایی، هوایی علیه زیردریایی ها و در چارچوب تمرین آمادگی های نظامی ترتیب می یابد، آغاز شد.

در این رزمایش که با میزبانی نیروی دریایی ایتالیا و در سواحل شرقی جزیره سیسیلی در حال انجام است، 9 کشور متفق ناتو منجمله ترکیه، ایتالیا، فرانسه، آلمان، یونان، اسپانیا، انگلستان، کانادا و ایالات متحده حضور دارند.

دریادار پائولو فانتونی فرمانده پلاتفورم بخش سطح دریایی، همچنین فرمانده دوم گروه وظیفه نیروی دریایی دائمی ناتو با ترتیب یک کنفرانس مطبوعاتی در ناوچه ایتالیایی گفت: این رزمایش مقدمات اتحاد متفقین در زمینه تمرین های دفاعی در مقابله با زیر دریایی ها از طریق کلیه امکانات دریایی، هوایی و زیر دریایی را فراهم کرده است.

دریادار اندرو بورکر یکی دیگر از فرماندهان ناتو نیزبا حضور در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: این رزمایش فرصتی مهم برای آزمایش و درک توانایی زیر دریایی های متفقین در همکاری با یکدیگر است.

پس از انجام بخش اول این رزمایش، دریادار پائولو فانتونی به انجام ارزیابی ها پرداخته و با اشاره به حمایت ترکیه از این مانور نظامی گفت: در حال حاضر 7 کشتی جنگنده از ترکیه منجمله کشتی جنگنده "صالح رئیس" در این تمرین شرکت دارند.

وی افزود: "همچنین از دیدن نا غازی آنتپ در اینجا که به مدت سه روز با ما خواهد بود، بسیار خوشحالم. نیروی دریایی ترکیه علاوه بر پشتیبانی در سطح عالی، یک کشتی تأمین سوخت نیز در اختیار این رزمایش قرار داده است"




اعتراض به قتل حمید پاکسوی از سوی پلیس آلمان در دومین سالگرد این واقعه