اردوغان: فردا هیئتی از روسیه به ترکیه خواهد آمد


رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه: بین ترکیه و روسیه در رابطه با تحولات در ادلب و لیبی یک روند وجود دارد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام داشت، هیئت روس بمنظور مذاکرات ادلب فردا به ترکیه خواهد آمد.

اردوغان قبل از سفر به آذربایجان در فرودگاه اسن بوغای آنکارا با روزنامه نگاران گفتگو کرد.

اردوغان با تاکید براینکه، بین ترکیه و روسیه در رابطه با تحولات در ادلب و لیبی یک روند وجود دارد، اظهار داشت، قبل از هر چیز بایستی بحران ادلب را حل بکنیم. در مورد این مسئله با ولادیمیر پوتین رئیس دولت روسیه در بالاترین سطح مذاکره می کنم، به همین شکل وزرا و مقامات سرویس اطلاعات نیز مذاکراتی انجام می دهند.

رئیس جمهور با اشاره براینکه، در مورد موضوع لیبی نیز مذاکراتی انجام داده ایم، گفت، در لیبی شخصیت غیرمشروعی بنام حفتر وجود داشته و حکومت ابوظبی در کنار وی جای گرفته است. متاسفانه روسیه نیز در آنجا یک نیروی امنیتی 2 هزار و 500 نفره بنام واگنر دارد. منبع مالی این نیروها نیز حکومت ابوظبی می باشد. با روسیه این موضوعات را ارزیابی می کنیم. در چهارچوب مذاکرات با آقای پوتین، نواقصات نقشه راهمان را تثبیت و مورد ارزیابی قرار می دهیم.

اردوغان ضمن ابراز اینکه، روسیه به نیروهای رژیم در سوریه یاری می کند، اظهار داشت، ما این موضوع را تثبیت کرده و آنها نمی توانند این را انکار بکنند.

اردوغان ضمن اشاره به اجلاس چهارگانه که رهبران روسیه، فرانسه و آلمان در آن شرکت خواهند کرد، گفت، فردا هیئتی از روسیه به ترکیه خواهد آمد. در مورد مذاکرات آخر این هفته بین ماکرون، مرکل و پوتین همفکری کامل وجود ندارد. با پوتین 5 ام مارس را بعنوان تاریخ گردهمآیی تعیین کرده ایم. نه تلفنی بلکه بطور رودررو مذاکره خواهیم کرد. محل مذاکرات نیز یا استانبول و یا آنکارا خواهد بود، فرقی نمی کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


نیروهای وابسته به خلیفه حفتر، جسد 12 تن را از حکومت توافق ملی تحویل گرفتند