مرز افغانستان با ایران در نیمروز دو باره باز شد


مرز افغانستان با ایران در نیمروز که بر اساس فیصله شورای امنیت ملی برای...
مرز افغانستان با ایران در نیمروز که بر اساس فیصله شورای امنیت ملی برای جلوگیری از گسترش کروناویروس بسته شده بود، امروز پنج شنبه 8 حوت دوباره به روی رفت و آمد باز شده است. دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) گزارش داده است که با بازشدن این مرز، روند رفت و برگشت مسافرین و کاروان‌های تجارتی دوباره آغاز شده و در این مرز تیم‌های صحی...
مرز افغانستان با ایران در نیمروز دو باره باز شد

مرز افغانستان با ایران در نیمروز که بر اساس فیصله شورای امنیت ملی برای جلوگیری از گسترش کروناویروس بسته شده بود، امروز پنج شنبه ۸ حوت دوباره به روی رفت و آمد باز شده است.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) گزارش داده است که با بازشدن این مرز، روند رفت و برگشت مسافرین و کاروان‌های تجارتی دوباره آغاز شده و در این مرز تیم‌های صحی وزارت صحت، مسافرینی را که داخل افغانستان می‌شوند، معاینه می‌کنند.

در عین حال مسولان وزارت صحت عامه می گوید که در مجموع ۱۵ واقعه مشکوک۱۲ واقعه در هرات، سه واقعۀ دیگر در کابل، هلمند و غوربه ثبت رسیده است که نتایج آزمایش ۱۴ واقعه منفی اما یک واقعه در هرات مثبت تشخیص شده است.

بر اساس معلومات وزارت صحت عامه افغانستان، فرد مبتلا به کرونا ویروس به تازگی از قم ایران برگشته و اکنون در شفاخانه به سر می‌برد.

سازمخان ملل متحد در یک گزارشی گفته است که افغانستان ۷۰۹ بستر را برای تداوی مبتلایان به کروناویروس اختصاص داده است و سازمان صحی جهان ۴۸۰ هزار بروشور آگاهی را در مورد وقایه کروناویروس چاپ کرده که طی هفته‌های آینده در ۳۴ ولایت توزیع خواهد شد.

از سویی هم بر اساس دستور رییس جمهور غنی، ۲۵ میلیون دالر برای جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس، اختصاص داده شده است.