تشدید عملیات پیشگیری و مقابله با کرونا در جزیره کیش


تشدید عملیات پیشگیری و مقابله با کرونا در جزیره کیش

کیش - ایرنا- عملیات پیشگیرانه و مقابله با ویروس کرونا در کیش که هفته گذشته با توقف، برنامه های جمعی ممنوعیت ورود خودرو به این جزیره و تعطیلی مراکز آموزشی، کنسرت ها آغاز شده بود، با عملیات گسترده ضد عفونی محیط شهری در 24 ساعته گذشته تشدید شد.

به گزارش ایرنا در اجرای این طرح، نیروهای آتش نشانی با همیاری تلاشگران عرصه سلامت در عملیاتی مشترک با مدیریت معاونت امور شهری و محیط‌زیست شرکت عمران، آب و خدمات کیش و با همکاری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این شرکت، معابر پر تردد و خیابان‌های اصلی کیش را علیه ویروس کرونا ضدعفونی کردند.

به گفته مسئولان ذیربط طرح ایمن‌سازی محیط شهری کیش به‌صورت متناوب تا پایان دوره شیوع بیماری کرونا در کشور، با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و گردشگران در این جزیره ادامه خواهد.

به گفته سخنگوی شورای سلامت کیش" مهدهای کودک، مدارس، دانشگاهها، آموزشگاهها، اماکن خصوصی، مجتمع های تفریحی، جنگ ها و کنسرت ها و مراکز گردشگری تار روز سه شنبه در این جزیره تعطیل خواهد بود.

دکتر رضانیا افزود: ضدعفونی مدارس از دیروز شنبه با مشارکت شرکت عمران آب و خدمات آغاز شده و در پمپ بنزین ها نیز مردم برای سوختگیری نیاز به پیاده شدن از خودرو ندارند و کارکنان جایگاه ها موظف به انجام مراحل سوختگیری هستند.

رضانیا همچنین از مرخص شدن دو بیمار تنفسی طی هفته گذشته خبر داد و گفت: دو نفر از مراجعه کنندگان مشکوک به ویروس کرونا، پس از بهبودی از بیمارستان کیش مرخص شدند.

مجموعه این اقدامات نشان می دهد که روند مقابله با ویروس کرونا در جزیره کیش تشدید و نسبت به هفته ماقبل بشکل جدی تری دنبال می شود، از طرفی اطلاع رسانی مستمر و اعلام آمارهای ابتلا به این بیماری در سطح کشور تا اندازه ای موجب شده که مردم نیز ضرورت رعایت نکات بهداشتی برای مصون ماندن از ویروس کرونا را جدی بگیرند، با اینحال هنوز هم درصد قابل توجهی از مردم و گردشگران کیش که حدود ۴۰ درصد تخمین زده می شوند به نکات بهداشتی کمتر توجه می کنند.

هم اکنون سایه سنگین ویروس کرونا بر جزیره کیش احساس می شود و داروخانه ها و مراکز بهداشتی فعالترین واحدهای صنفی سطح جزیره محسوب می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!