فرماندار : بیماری کرونا در بهاباد تحت کنترل است


فرماندار : بیماری کرونا در بهاباد تحت کنترل است

یزد- ایرنا - فرماندار بهاباد گف: با توجه به تدابیر اتخاذ شده و همکاری مردم در رعایت بهداشت فردی، شرایط از لحاظ شیوع بیماری کرونا تحت کنترل است و موردی از ابتلا تاکنون گزارش نشد.

محمدمهدی خانی زاده بهابادی روز پنچشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه اوضاع بهداشتی شهرستان تحت کنترل است افزود: تعدادی تخت در بیمارستان حکیم بهابادی برای این منظور پیش بینی شد و از لحاظ امکانات هم کمبودی وجود ندارد.

فرماندار بهاباد با اشاره به اینکه مبادی ورودی و خروجی شهر از لحاظ تردد افراد تحت کنترل ایستگاه های قرنطینه قرار دارد افزود : پایش سلامت مسافران در مقابله با شیوع کرونا ، نیازمند عزم همگانی است ،می طلبد مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

خانی زاده بهابادی با تاکید بر ضرورت همکاری مردم برای جلوگیری از وقوع بیماری و شیوع آن در بهاباد گفت: انتظار می‌رود شهروندان همانند روزهای گذشته و به صورت جدی‌تر با رعایت موارد بهداشتی و ماندن در خانه و خارج نشدن از منازل برای انجام کارهای غیرضروری همکاری کنند و با افزایش دمای هوا ، شاهد مهار و کنترل بیماری باشیم.

فرماندار بهاباد یادآور شد: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، تمامی مراسم ها، مسابقات ورزشی و تجمعات فرهنگی و مذهبی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

وی به مردم توصیه کرد که به اخبار غیرموثق و خلاف واقع توسط برخی رسانه ها و فضای مجازی اعتماد نکنند، زیرا تنها مرجع قابل استناد و معتبر برای پیگیری موضوع مرتبط با کرونا، ستاد و کمیته مربوطه است.

وی ادامه داد: مقرر شد جلسات کمیته اطلاع رسانی به صورت روزانه به منظور بررسی و ارائه توضیحات لازم و صحیح جهت استحضار شهروندان توسط مسوولان مربوطه بیان شود.

همچنین دکتر محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد امروز در گفت و گو با ایرنا از احتمال افزایش تعداد مراجعه به بیمارستان‌های استان به دلیل کرونا در هفته آینده خبر داد و گفت: احتمال افزایش انتقال بیماری در ۱۰ روز آینده وجود دارد، لازم است مردم با شستن دست با آب و صابون از ورود به اجتماعات و تجمعات خودداری، رفت و آمدهای غیرضروری را متوقف و از تماس با افراد مشکوک خودداری کنند تا چرخه انتقال بیماری، شکسته شود.

وی بیشترین شیوع بیماری را مربوط به یزد، اردکان و میبد اعلام کرد و با بیان اینکه ۲۰۰ تخت بیمارستانی در این سه شهر پیش بینی شد تصریح کرد : ۷۰ تخت در اردکان، ۵۰ تخت در میبد و ۸۰ تخت هم در بیمارستان شهید صدوقی یزد در نظر گرفته شد، همچنین ۵۰ تخت اورژانس تدارک دیده شد و ۳۵ تخت آی سی یو هم در بیمارستان شهید صدوقی مهیاست.

به گفته وی با تمهیدات اندیشیده شده و هماهنگی های صورت گرفته آماده هستیم ۴۰۰ تخت در استان برای این منظور مهیا کنیم زیرا احتمال انتقال بیماری در ۱۰ روز آینده وجود دارد، شاید حجم کارها ۲ برابر شود.

وی تعداد کل بیماران بستری در مراکز درمانی استان از زمان آغاز شیوع کرونا را ۴۱۷ نفر ذکر کرد و یادآور شد: از این تعداد، تست کرونای هفت نفر مثبت بود که سه نفر فوت کردند و بقیه تحت مراقبت هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رونق پرورش بز سانن میبد در گروی ارزانی خوراک دام