آخرین اخبار از مبارزه با کرونا در جزیره کیش


آخرین اخبار از مبارزه با کرونا در جزیره کیش

کیش - ایرنا - محدودیت سفر به کیش، لغو مسافرتهای نوروزی، اجباری شدن ضد عفونی محیط های اداری و سازمانی، تداوم تعطیلی مراکز آموزشی و فرهنگی، بهره مندی از نیروی های بسیجی در مقابله با کرونا، تشدید پایشهای بهداشتی در اماکن عمومی و اقدام به شناسایی افراد مبتلا به ویروس مهمترین اخبار و آخرین تدابیر شورای سلامت کیش برای تنگتر کردن حلقه محاصره ویروس...

به گزارش ایرنا، رییس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش ساعاتی قبل ضمن تاکید بر روند اجرای مصوبات قبلی این شورا برای کاهش تجمعات ریسک انتقال ویروس کرونا، از تشدید عملیات مقابله ای با ویروس کرونا در این جزیره خبرداد و مهمترین مصوبات نشست امروز شورای سلامت را به شرح ذیل اعلام کرد.

- تمامی مدیران نهادها، ارگان‌ها، موسسات مالی و اعتباری سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی ملزم به رعایت بخشنامه دولت و مصوبات شورای سلامت جزیره کیش هستند و بابد با برنامه‌ریزی و اجرای ضوابط ضدعفونی کردن محیط‌های زیرمجموعه خود، از سرایت این بیماری به پرسنل و سایر مراجعه‌کنندگان جلوگیری کنند.

- تمامی ضوابط بهداشتی باید در اماکن عمومی بدقت رعایت شود و درصورت مشاهده عدم رعایت ضوابط بهداشتی، تیم‌های نظارتی و بازرسین بهداشت با همکاری نیروی انتظامی، این اماکن را پلمپ خواهند کرد.

- امکانات و اعتبارات ستاد تسهیلات نوروزی جزیره کیش در اختیار ستاد کنترل و مقابله با بیماری کرونا برای پیشگیری از شیوع این بیماری به کار گرفته خواهد شد.

- تعویض کارت کیشوندی، کارت ملی و کارت سوخت فعلا تا اطلاع ثانوی لغو و اعتبار آنها به قوت خود باقی است.

- اطلاعیه لغو سفرهای نوروزی جزیره کیش همچنان به قوت خود باقی است و جزیره کیش در ایام نوروز پذیرای هیچ‌گونه مسافر نوروزی نخواهد بود.

- تمامی بیماران مبتلا به ویروس کرونا و خانواده این بیماران ملزم به رعایت ضوابط قرنطینه اجباری در منزل هستند و درصورت عدم رعایت ضوابط با هماهنگی دادستان به قرنطینه اجباری پیش‌بینی شده از سوی ستاد کرونا جزیره کیش انتقال داده خواهند شد.

- تفاهمنامه دو جانبه بین بسیج مقاومت سپاه کیش و مرکز توسعه سلامت کیش به‌منظور بهره‌مند شدن از ظرفیت نیروهای داوطلب بسیجی برای کنترل شیوع بیماری کرونا در جزیره کیش امضا شود.

به گفته سخنگوی شورای سلامت منطقه آزاد کیش با ثبت سه مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته شمار متبلایان به این بیماری در کیش هم اکنون به ۵ نفر می رسد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، در مجموع ۲۷ نفر مشکوک به این بیماری در بیمارستان کیش بستری شدند که از این افراد ۱۴ نفر بهبود یافته و مرخص شدند، ۱۳ بیمار همچنان بستری هستند . همچنین سه مورد مثبت در این بیمارستان تحت درمان قرار داشتند که یکی از آنها دیروز جان خود را دست داد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، در مجموع ۲۷ نفر مشکوک به این بیماری در بیمارستان کیش بستری شدند که از این افراد ۱۴ نفر بهبود یافته و مرخص شدند، ۶ مورد مثبت تحت درمان قرار گرفتند که یکی از آنها جان خود را دست داد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا به زنان باردار در کیش