ضدعفونی روستاهای تکاب آغاز شد


ضدعفونی روستاهای تکاب آغاز شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و افزایش سطح مراقبت‌های بهداشتی، عملیات گندزدایی و ضدعفونی کردن خیابان‌ها و معابر عمومی روستاهای بخش مرکزی و تخت‌سلیمان این شهرستان آغاز شد.

محمود زمانی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از عملیات ضدعفونی کردن روستای «اغولبیک» در بخش مرکزی تکاب افزود: ضدعفونی ۴۳ روستای بخش مرکزی تا سه روز آینده و بیش از ۵۰ روستای بخش تخت سلیمان تا یک هفته دیگر به پایان خواهد رسید.

وی بیان کرد: ضدعفونی‌کردن خیابان‌ها و معابر روستایی از اقداماتی است که برای مقابله حداکثری با شیوع کرونا انجام می‌شود و در این زمینه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و اهالی روستاها نیز مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ پوستر حاوی موارد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از طریق نان در نانوایی‌های تکاب نصب شده، اظهار داشت: همچنین در راستای افزایش سطح مراقبت‌های بهداشتی در نانوایی‌های روستایی، همه نانواها و متصدیان آنها از ماسک و دستکش هنگام پخت و عرضه نان استفاده می‌کنند.

فرماندار تکاب با تاکید بر اینکه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیازمند همکاری اقشار مختلف مردم به ویژه روستاییان است، ادامه داد: همکاری شهروندان، گروه‌های داوطلب و سازمان‌های مردم‌نهاد تکاب در راستای اجرای برنامه‌ها و عملیات پیشگیری از این ویروس تاکنون در تکاب بسیار مطلوب بوده است و این روند ادامه خواهد یافت.

زمانی گفت: بسیجیان و کادر سپاه تکاب نیز در عملیات ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌های روستایی در کنار سایر ادارات از جمله شبکه بهداشت و درمان، آب و فاضلاب و بخشداری‌ها هستند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، هفت هزار و ۱۶۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲۳۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون آزمایش ۷۳ نفر از شهروندان آذربایجان‌غربی در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده و چهار نفر نیز از این تعداد فوت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریز زیر چکمه های ارتش سرخ - جلد 2