ارائهٔ پیشرانهٔ هیبریدی خفیف برای لانچیا اپسیلون مدل 2020


شاید فراموش کرده باشید که این روزها لانچیا تنها یک خودرو تولید می‌کند که هیچ ارتباطی با مدل‌های نمادین گذشتهٔ این شرکت ندارد. این خودرو که اپسیلون نام دارد، یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت است که اشتراکات زیادی با فیات 500 و پاندا دارد و صرفاً در چند بازار داخلی ایتالیا عرضه می‌شود. حال لانچیا برای مدل … The post ارائهٔ پیشرانهٔ هیبریدی خفیف برای لانچیا...

شاید فراموش کرده باشید که این روزها لانچیا تنها یک خودرو تولید می‌کند که هیچ ارتباطی با مدل‌های نمادین گذشتهٔ این شرکت ندارد. این خودرو که اپسیلون نام دارد، یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت است که اشتراکات زیادی با فیات 500 و پاندا دارد و صرفاً در چند بازار داخلی ایتالیا عرضه می‌شود. حال لانچیا برای مدل 2020 اپسیلون را مورد به‌روزرسانی قرار داده و سیستم هیبریدی خفیف را به آن اضافه کرده است. این نسخهٔ جدید که اپسیلون Hybrid EcoChic نام گرفته، بی‌سروصدا در بازار خانگی ایتالیا یعنی تنها بازاری که لانچیا هم‌اکنون در آن حضور دارد معرفی شده است.

ارائهٔ پیشرانهٔ هیبریدی خفیف برای لانچیا اپسیلون مدل 2020

زیر کاپوت این هاچ‌بک کوچک ایتالیایی یک پیشرانهٔ 1 لیتری سه سیلندر بنزینی قرار گرفته که 70 اسب بخار قدرت و 92 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور از یک استارت ژنراتور تسمه‌ای 12 ولت و یک باطری لیتیوم یون کوچک هم برخوردار است. این قوای محرکه اما در اصل همان نمونه‌ای است که به‌تازگی در نسخهٔ هیبریدی خفیف فیات‌های 500 و پاندا ارائه و جایگزین موتور 1.2 لیتری قدیمی شده است. در این موتور، هنگام ترمز گیری و کاهش سرعت، استارت ژنراتور انرژی را بازیابی و در باطری ذخیره می‌کند. سپس از این نیرو برای کمک به شتاب گیری موتور درون‌سوز و همین‌طور سیستم توقف/حرکت استفاده می‌شود.

اپسیلون مدل 2020 با این قوای محرکه ظرف 14.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن برابر با 163 کیلومتر بر ساعت است. این هاچ‌بک شهری هیبریدی در هر صد کیلومتر نیز بین 4 تا 4.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند. در ظاهر اپسیلون مدل 2020 اما هیچی تغییری صورت نگرفته و تنها از طریق وجود نشان Hybrid روی درب صندوق بار می‌توان آن‌را از نسخه‌های قبلی تشخیص داد. در داخل خودرو نیز صفحه آمپر بروز شده است. اپسیلون مدل 2020 در دو تیپ بنام‌های نقره و طلا به بازار عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها در بازار داخلی ایتالیا به ترتیب از 14,450 یورو و 15,570 یورو آغاز می‌گردد. برای این خودرو پیشرانه‌های دیگری شامل 1.2 لیتری دوگانه‌سوز LPG و 0.9 لیتری دو سیلندر توربو هم قابل سفارش است.

ارائهٔ پیشرانهٔ هیبریدی خفیف برای لانچیا اپسیلون مدل 2020

برچسب ها

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سهند S، بررسی مشخصات و ویژگی‌های تیپ جدید سدان پارس خودرو