8 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کیش ثبت شد


8 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کیش ثبت شد

کیش - ایرنا - آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در جزیره کیش با ثبت 8 مورد جدید به 21 نفر رسید.

سخنگوی شورای سلامت کیش دوشنبه شب با اعلام این خبر افزود: گرچه نمونه های ارسال شده به آزمایشگاه مربوط به روزهای قبل است و با تاخیر به دست ما رسیده اما این جهش آماری بطور کلی نشان می دهد که ظرفیت آلودگی در جزیره به علت مسافرت ها، بالاست.

دکتر محمد رضا رضانیا، دیگر بار از مردم خواست تا در خانه بمانند و از حضور در اجتماعات و مکانهای عمومی خودداری کنند تا بتوان زنجیره انتقال ویروس کرنا را قطع کرد. او هشدار داد تا زمانیکه مردم در اجتماعات حاضر می شوند و به مراوادات خود ادامه می دهند، کنترل بیماری سخت و دشوار است و احتمال افزایش موارد آلوده وجود دارد که در این صورت ظرفیت بیمارستان کیش جوابگو نخواهد بود.

از ابتدا شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۴ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان این جزیره بستری شده اند که از این تعداد، ۲۱ نفر مثبت اعلام شده، ۲ نفر در بیمارستان بستری هستند، ۱۷ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده اند و دو نفر نیز فوت شده اند که این آمار با توجه به جمعیت حدود 38 هزار نفری این جزیره قابل تامل است.

از طرفی حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در کیش گفت: این جزیره به نسبت جمعیت در حالت فوق العاده قرار گرفته و توصیه ما این است که مسافر به این جزیره وارد نشود.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۱۷بیمار دارای علایم بیماری حاد تنفسی در استان هرمزگان بستری شده اند که از ۴۹۷ نفر آزمایش گرفته شده که ۲۸۳ نفر منفی و تست ۱۰۶ نفر مثبت بوده و ۸۸بیمار مبتلابه کرونا با حال خوب از بیمارستان مرخص شدند .
فرشیدی افزود: از مجموع مبتلایان به کرونا ۵۸ نفر در بندرعباس، ۱۲ مورد در قشم، ۲۱ مورد درکیش، بندرلنگه ۳ نفر، رودان ۳ مورد، پارسیان، بستک و میناب هر کدام ۲ مورد و جاسک و حاجی آباد و بندرخمیر هر کدام یک مورد است.
وی گفت: شهرستان بشاگرد و بندرخمیر و سیریک و بوموسی مناطق سفید استان هرمزگان است.




فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!