تامین اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا در سمیرم ضروری است


تامین اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا در سمیرم ضروری است

اصفهان- ایرنا- فرماندار سمیرم تاکید کرد: تامین اقلام بهداشتی و حفاظتی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان ضروری است.

محمدرضا عسگریان روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در حضور دکتر صالحی مدیر ستاد مقابله با کروناویروس در جنوب اصفهان، اظهار داشت: تامین اقلام حفاظتی کادر بهداشت و درمان مراکز درمانی سمیرم اولویت دارد.

به گفته وی، بیمارستان سیدالشهدا(ع) برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و افراد مشکوک به این بیماری اختصاص یافته است و درمانگاه‌های سپاه و امام خمینی(ره) نیز مراجعان سرپایی را می پذیرد.

فرماندار سمیرم با بیان‌اینکه همه مراکز و پایگاه‌های بهداشت و سلامت به اقلام حفاظتی و بهداشتی بیشتری نیاز دارد، از مدیر ستاد مقابله با کروناویروس در جنوب استان اصفهان خواست تا با تامین این اقلام، مردم شهرستان و کادر درمانی را یاری کنند.

عسگریان با تقدیر از وزارت بهداشت و درمان برای تامین دستگاه سی تی اسکن، تامین هزینه نصب و راه‌اندازی این دستگاه در محل بیمارستان شهر سمیرم را خواستار شد.

وی با یادآوری اینکه ستاد مقابله با کرونا در سمیرم تا امروز ۱۲ جلسه برگزار کرده و ۱۱۰ مصوبه داشته است، اظهار داشت: بیشتر مصوبه‌ها اجرایی شده و نظارت بر اماکن فراگیر و تجمعی ادامه دارد.

فرماندار سمیرم باردیگر از سمیرمی‌های ساکن سایر شهرها و استان‌ها خواست تا در خانه بمانند و در تعطیلات نوروز سال نو به زادگاه خود سفر نکنند تا شرایط سمیرم بهتر شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم در ادامه گفت: درمانگاه امام خمینی(ره) برای پذیرش بیماران سرپایی تجهیز و آماده شده است.

دکتر علی اصغر صبوحی، تعداد مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ در سمیرم را هشت نفر اعلام کرد و افزود: اگر مردم در خانه نمانند و به خیابان‌ها و مغازه‌ها بروند وضعیت سمیرم نیز بحرانی خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمیرم هم با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر درآمد خانوارها تصریح کرد: ۳۰۰ بسته کمک معیشتی توسط سپاه و بسیج، تامین و در روزهای اخیر بین نیازمندان توزیع شده است.

سرهنگ پاسدار هوشنگ نوابی ادامه داد: درمانگاه شهید پیرمرادیان سپاه نیز آماده خدمات رسانی به شهروندان است و تست و راه اندازی خودرو ضدعفونی‌کننده اتوماتیک توسط نیروهای گردان امام حسین(ع) از صبح امروز کلید خورد.

وی افزود: عملیات گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر عمومی و تجمعی با مشارکت ۷۰۰ نفر روز از بسیجیان، روزانه حتی در روزهای تعطیل جریان دارد.

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا نیز تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان را ۲۵ نفر اعلام کرد که تاکنون چهار نفر از آنها درگذشته‌اند.

بخش بهداشت و درمان منطقه سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تختخوابی(بیمارستان سیدالشهدا) است.

شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری و شهرستان شهرضا در 75 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده‌اند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازیکن تیم ملی امید به سپاهان پیوست