تشدید نظارت‌های اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی در ایام نوروز


تشدید نظارت‌های اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی در ایام نوروز

تبریز - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به آماده‌باش نیروهای این اداره کل در تمامی مناطق تحت مدیریت استان در ایام نوروز، گفت: در این ایام نظارت بر مناطق تحت حفاظت تشدید می‌شود.

حمید قاسمی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در ۲ بخش یگان حفاظت محیط زیست که وظیفه نظارت و جلوگیری از تخریب، تصرف و تعرض به مناطق تحت حفاظت این اداره کل و کارشناسان محیط انسانی نیز به صورت شبانه روزی بر واحدها و صنایع از نظر آلایندگی نظارت و کنترل می کنند.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور از لحاظ شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: در این راستا ورود افراد به تمامی مناطق تحت مدیریت ممنوع بوده و تمامی موزه های تاریخ طبیعی و فسیلی استان نیز تعطیل است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی زمینه برای بروز زمین‌خواری و کوه‌خواری نیز وجود دارد، گفت: بسیاری از افراد در این روزها اقدام به کاشت درخت و یا دیوارکشی در زمین‌هایی بیرون از املاک خود می‌کنند اما با نظارت و پایشی که ماموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت حفاظت خواهند داشت و از طریق هماهنگی های انجام شده با نیروی انتظامی، دهیاری‌ها و استفاده از اطلاعات مردمی جلوی این قبیل تخلفات گرفته می شود.

قاسمی، ادامه داد: با توجه به اخطاریه های ستاد بحران، محیط بانان آمادگی کامل برای جلوگیری از خسارت سیل، هرگونه آتش سوزی جنگل ها، دفع حضور حیوانات زیان کار و وحشی از منطقه، رهاسازی موجودات گرفتار شده و جلوگیری از شکارهای غیر مجاز را دارند.

وی با تاکید بر مشارکت عمومی مردم در حفظ و حراست از طبیعت زیبای الهی یادآوری کرد: تلاش در راستای حفظ منابع آب و خاک، جلوگیری از پراکنش زباله بویژه در اطراف جاده ها، طبیعت، رودخانه ها، چشمه ها و فضاهای سبز و رعایت موازین زیست محیطی ضروری است.

قاسمی، از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن۰۴۱-۳۳۳۴۳۵۱۳ به این اداره کل اطلاع دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقوع حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن