16 واحد مسکونی اجاره موقت در کیش مهر و موم شد


16 واحد مسکونی اجاره موقت در کیش مهر و موم شد

کیش - ایرنا - 16 واحد مسکونی اجاره موقت، شبانه و ساعتی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جزیره کیش شناسایی و مهر و موم شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روایط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش این اقدام توسط مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری کیش و با همراهی نمایندگان اداره اماکن و نیروی انتظامی، صورت گرفت.

بنابر مصوبه ۱۴ اسفند ۹۸ شورای سلامت، واگذاری هرگونه واحد مسکونی به‌صورت اجاره شبانه، ساعتی (موقت) در جزیره کیش ممنوع است.

روند اجاره موقت، روزانه، شبانه و ساعتی واحدهای مسکونی به مسافران نوروزی و گردشگران که همواره در ایام سال بویژه تعطیلات نوروزی بازاری پر رونق داشته، امسال با توجه به شیوع کرونا و با پیگیری‌های کارشناسان نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری و نیز محدود شدن پروازهای ورودی به جزیره کیش سیر نزولی داشت و به تبع آن شکایات مردمی از این واحدها تقریباً به صفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، کیشوندان می‌توانند در ایام نوروز تخلفات مربوط به اجاره شبانه منازل مسکونی یا اجاره خودرو و سایر شکایات حوزه گردشگری را به شماره تلفن ۰۹۳۴۷۶۸۳۶۵۳ در تمامی ساعات اطلاع دهند.

اجاره منازل مسکونی بصورت موقت توسط گردشگران و مسافران در بسیاری از شهرهای و مناطق گردشگری، سیاحتی و زیارتی کشور از جمله کیش سالهاست باب شده، این پدیده، گرچه از نظر اقامتی به کمک گردشگری داخلی آمده اما روندی قانونمند را طی نکرده و فاقد مجوزهای قانونی است به همین جهت در مواردی مشکلاتی را برای گردشگران ایجاد می‌کند و به عنوان بخشی از صنعت گردشگری و نیازمند ساماندهی و سازماندهی لازم است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا به زنان باردار در کیش