باید پیوند خانوادگی را در شرایط فعلی استحکام ببخشیم


باید پیوند خانوادگی را در شرایط فعلی استحکام ببخشیم

یک روانشناس خانواده گفت: همه باید در کنار هم باشیم و به یکدیگر کمک کنیم و باید پیوند خانوادگی را استحکام ببخشیم.

باید پیوند خانوادگی را در شرایط فعلی استحکام ببخشیمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نوابی‌نژاد روانشناس خانواده امشب ۶ فروردین ماه با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی راهکار‌های چگونه در خانه بمانیم پرداخت.

نوابی‌نژاد با اشاره به اینکه باید از منابع دینی، معنوی و اجتماعی برای افزایش تاب‌آوری در مواجهه با بحران کرونا استفاده کنیم، گفت: نباید صرفاً به کرونا به عنوان یک تهدید نگاه کنیم بلکه باید این موضوع را به فرصت تبدیل کنیم.

او با اشاره به اینکه الآن فرصتی به وجود آمده است و همه باید در کنار هم باشیم و به یکدیگر کمک کنیم، گفت: باید پیوند خانوادگی را استحکام ببخشیم و در خانه احساس امنیت و آرامش داشته باشیم، باید به سختی‌ها و بحران‌های زندگی معنا ببخشیم تا بتوانیم تاب‌آوری را افزایش دهیم و با آرامش بتوانیم از بحران عبور کنیم.

روانشناس خانواده با اشاره به اینکه در شرایط کنونی چالشی مشترک برای تمامی انسان‌ها به وجود آمده است، افزود: باید راجع به داشته‌های خود در کانون خانواده صحبت کنیم و توکل به خدا کنیم، ما حق نداریم خانه را به بهانه سفر، گردش و تفریح ترک کنیم، باید نسبت به خودمان و سایرین نیز احساس مسئولیت داشته باشیم تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

او ادامه داد: باید برای تمام لحظه‌های زندگی برنامه‌ریزی داشته باشیم تا بتوانیم با مدیریت در کنار یکدیگر با آرامش زندگی خوبی داشته باشیم، با برنامه‌ریزی می‌توانیم برای خانواده آرامش ایجاد کنیم، یاد و ذکر خدا آرامش دهنده قلب‌هاست، پس نباید از ذکر خدا غافل باشیم، توکل به خداوند می‌تواند امید به زندگی را افزایش دهد، هر لحظه باید با امید زندگی کنیم.

در حال تکمیل...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج