اگر شما نیز از علاقهمندان خودروهای دهه ۱۹۸۰ میلادی AMG پیش از ادغام شدن این شرکت با مرسدس بنز هستید، حتما مرسدس بنز 560 SEL 6.0 مدل ۱۹۸۹ را نیز خواهید پسندید. این خودرو در ماه ژوئن در حراجی RM Sotheby's به حراج گذاشته خواهد شد و یک نسخه سفارش ژاپن از این سدان لوکس است. فروشندهی فعلی، این خودرو را در سال ۲۰۱۷ از ژاپن خارج کرده است.
این سدان به رنگ متالیک خاصی بهنام Perlmuttgrau-metalic رنگ آمیزی شده است که از آن بهعنوان مادر رنگ Pearl Grey Metalic کنونی مرسدس یاد میشود. تودوزی خودرو نیز چرم مشکی رنگ است. رینگهای 560 SEL 6.0 از نوع سه تکه ساخت AMG هستند و تایرهای جدیدی روی آنها قرار گرفته است. بدنهی این سدان از نو رنگ آمیزی شده است تا مانند یک خودروی نو بهنظر برسد.
پیشرانه جعبهدندهی این مرسدس بنز 560 SEL 6.0 اصل است و دست نخورده باقی ماندهاند اما سرویسهای آنها بهطور کامل انجام شده است. بخشهای دیگر مانند سیستم تعلیق و ترمز این خودرو نیز به خوبی نگهداری شدهاند.
مرسدس بنز 560 SEL 6.0 در زمان معرفی جزو قویترین خودروهای سدان جهان بود. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه V8 تنفس طبیعی با حجم ۶ لیتر و ۴ سوپاپ برای هر سیلندر قرار گرفته است.
مقالههای مرتبط:
بزرگان دنیای فناوری با چه خودروهایی رانندگی میکنندلورینسر همچنان به تولید کیت تیونینگ مرسدس بنز S کلاس W221 میپردازدبه لطف بهینهسازیهای انجام شده توسط AMG قدرت پیشرانه به ۳۸۰ اسببخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور آن به ۵۵۵ نیوتنمتر در ۴ هزار دور بر دقیقه رسیده است. انتقال نیرو به چرخهای عقب با استفاده از جعبهدندهی ۴ سرعتهی خودکار انجام میشود. گشتاور پیشرانهی این خودرو در زمان خود بسیار قابلتوجه بود چون تقریبا دو برابر 560 SEL استاندارد و در دور موتور دو برابر کمتر، گشتاور دارد.
مرسدس بنز 560 SEL 6.0 AMG جزو اولین خودرهای سدانی بود که توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را داشت و همین مسئله این خودرو را تبدیل به یکی از بهترین مدلها برای تردد در اتوبانهای آلمان میکرد.
مدلی که در تصاویر میبینید دارای کارکرد تنها ۹۳ هزار و ۷۴۷ کیلومتر است و در شرایط بسیار خوبی نگهداری شده است.