گزارش جدید از وضعیت کرونا؛ 77 مبتلا و سه فوتی در چین / مرگ 1200 آمریکایی در 24 ساعت


گزارش جدید از وضعیت کرونا؛ 77 مبتلا و سه فوتی در چین / مرگ 1200 آمریکایی در 24 ساعت
کمیسیون ملی بهداشت چین روز یکشنبه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ مورد ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است که ۴۷ مورد آن از مبتلایان بدون علامت و به اصطلاح «ناقل خاموش» هستند.

به گزارش ایرنا، از ۳۰ مورد مبتلای شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ مورد آن وارداتی و از کشورهای دیگر به چین برگشته‌اند همچنین در شبانه روز گذشته نیز سه تن بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

گزارش می‌افزاید آمار کل مبتلایان به کرونا در چین تا کنون به ۸۱ هزار و ۶۶۹ تن و آمار جان باختگان هم به سه هزار و ۳۲۹ تن رسیده است در عین حال شمار افراد مبتلای بدون علامت در این کشور هم به یک هزار و ۲۴ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، با ترخیص ۲۱۳ بیمار دیگر از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، شمار کل افراد بهبود یافته در چین به ۷۶ هزار و ۹۶۴ تن رسیده است.

گزارش‌ها حاکی است تا کنون در هنگ کنگ، تایوان و ماکائو نیز یک هزار و ۳۱۵ تن به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۹ تن فوت شده و ۲۷۶ تن هم بهبود یافته‌اند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان، به یک میلیون و ۲۰۲ هزار تن رسیده که ۶۴ هزار و ۷۱۴ تن فوت شده و ۲۴۶ هزار و ۷۰۰ نفر بهبود یافته‌اند.

بیش از ۱۲۰۰ نفر در آمریکا ظرف ۲۴ ساعت بر اثر کرونا جان باختند

آمریکا با ثبت بیش از یکهزار و ۲۰۰ فوت ناشی از کرونا در یک روز، رکورد مرگ‌ومیر روزانه بر اثر این ویروس را شکست.

شبکه خبری سی‌ان‌ان بامداد یکشنبه گزارش داد که براساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، ظرف ۲۴ ساعت گذشته در سراسر آمریکا یک‌هزار و ۲۲۴ نفر بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آمار مرگ‌ومیر روزانه تاکنون است.

روز جمعه که آمریکا بیشتر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در یک روز ثبت کرد، یکهزار و ۹۴ مورد فوتی ثبت شده بود، اما آمار امروز (شنبه )رکورد روز جمعه را نیز پشت سر گذاشت.

تاکنون ۸ هزار و ۳۷۶ نفر براثر ابتلا به کرونا در آمریکا جان باخته‌اند و این کشور از این لحاظ پس از ایتالیا و اسپانیا در رده سوم میان کشورهای جهان قرار دارد.

سرعت شیوع ویروس کرونا در آمریکا به قدری شدت یافته که این کشور ظرف ۸ روز گذشته شاهد ۳ برابر شدن شمار مبتلایان به این ویروس بود.

اکنون دست کم ۳۱۱ هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا هستند و تنها ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر تاکنون بهبوده یافته‌اند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد یکشنبه در نشست خبری روزانه خود گفت که دو هفته پیش روی آمریکا در اثر کووید-۱۹ مرگبار خواهد بود. ترامپ تصریح کرد: دو هفته بسیار سختی را در پیش داریم و پیش بینی می‌شود که مرگ‌ومیر زیاد خواهد شد.

«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هفته گذشته در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان پیش‌بینی کرد که شیوع کرونا در این کشور در نهایت جان ۲۰۰ هزار آمریکایی را خواهد گرفت.

فائوچی گفت: وقتی به مدل‌ها مراجعه می‌کنیم یک سناریوی بهترین حالت و یک سناریوی بدترین حالت داریم. به طور کلی، واقعیت جایی در میان این دو است.

او که یکی از اعضای کلیدی ستاد مقابله با کرونا در کاخ سفید است، پیش‌بینی کرد: با توجه به آنچه که می‌بینیم، نظر من این است که چیزی بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر در آمریکا جان خود را به خاطر ابتلا به کرونا از دست خواهند داد و میلیون‌ها نفر به این ویروس مبتلا خواهند شد.

فائوچی و دیگر کارشناسان آمریکایی هشدار داده‌اند که وضعیت شیوع کرونا در آمریکا پیش از آنکه رو به بهبودی گذارد، بسیار وخیم خواهد شد و در حال حاضر نیز با افزایش ناگهانی شمار مبتلایان، بیمارستان‌های سراسر آمریکا به ویژه در نیویورک با کمبود تجهیزات مواجه شده‌اند.

شمار جانباختگان کرونا در فرانسه از ۷۵۰۰ تن عبور کرد
مقام ارشد بهداشتی فرانسه اعلام کرد که شمار جانباختگان کرونا در این کشور از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر عبور کرده است.

شبکه فرانس۲۴ در تارنمای خود نوشت «ژروم سالومون» مقام ارشد وزارت بهداشت فرانسه شنبه‌شب گفت که ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۴۴۱ نفر در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

سالومون به شمار جانباختگان در خانه‌های سالمندان فرانسه اشاره نکرد، اما مجموع جانباختگان کرونا را ۷ هزار و ۵۶۰ تن اعلام کرد که با توجه به آمار ۶ هزار و ۵۰۷ نفری روز گذشته، نشان می‌دهد که ۶۱۲ نفر در خانه‌های سالمندان به دلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفته‌اند.

فرانسه تا دو روز پیش تنها آمار مبتلایان به کرونا و جانباختگان در بیمارستان‌ها را اعلام می‌کرد و از آمار مربوط به کرونا در خانه‌های سالمندان خبری در دست نبود؛ اما از دو روز گذشته که این آمار هم اعلام شده، شمار جانباختگان افزایشی ناگهانی داشته است.

هم اکنون حدود ۷۰۰ هزار نفر در فرانسه در مراکز نگهداری سالمندان زندگی می‌کنند و میزان فوتی‌های این جمعیت بر اثر کرونا به نسبت مبتلایان، حدود ۶.۵ درصد است. سالومون روز گذشته آمار کلی مبتلایان به کرونا در خانه‌های سالمندان این کشور را ۱۴ هزار و ۶۳۸ مورد اعلام کرد.


مقام بهداشتی فرانسه شنبه‌شب گفت که از شمار جانباختگان کرونا در فرانسه، ۵ هزار و ۵۳۲ مورد مربوط به بیمارستان‌ها و ۲ هزار و ۲۸ مورد مربوط به خانه‌های سالمندان است.

آمارها حاکی است که تاکنون ۶۸ هزار و ۶۰۵ مورد قطعی ابتلا به کووید۱۹ در فرانسه ثبت شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تست استرس میزان در خطر بودن افراد به این بیماری خطرناک را اندازه گیری می کند