بارش شدید باران در بیشتر نقاط  خراسان رضوی


بارش شدید باران در بیشتر نقاط  خراسان رضوی

هواشناسی خراسان رضوی با صدور اخطاریه‌ای از تقویت سامانه فعال در استان  و وقوع بارش‌های قابل ملاحظه در غالب نقاط استان خبر داد.

در اخطاریه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی آمده است: از امروز یکشنبه ۱۷فروردین ماه، بارش‌های قابل ملاحظه‌ای در اکثر نقاط خراسان رضوی خواهیم داشت. این بارش‌ها در تمامی نقاط استان به‌شکل رگبار همراه با رعد و برق، بارش تگرگ، وزش باد شدید، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی و سیلاب خواهد بود.

همچنین پیش بینی می‌شود وقوع بارش در شهرستان‌ها و توابع درگز، قوچان، کلات، چناران، صالح آباد، تربت جام (به‌ویژه نواحی شمالی)، سرخس (به‌ویژه نواحی جنوبی)، فریمان، طرقبه و شاندیز، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد، کاخک گناباد، جوین، جغتای، داورزن، خوشاب، فیروزه، کدکن، نیشابور و مشهد حدود 40 تا 60 میلیمتر باشد.

براساس این اخطاریه وقوع بارش در شهرستان‌ها و توابع سبزوار، تربت‌حیدریه، ریوش، کاشمر، بجستان، گناباد (به‌ویژه نواحی شمال شرق)، بردسکن (به‌ویژه نواحی شمال شرق)، خلیل آباد، باخرز، رشتخوار، زاوه و تایباد به میزان 30 تا 40 میلیمتر پیش‌بینی شده است.

پایان این بارش‌ها تا قبل از ظهر دوشنبه ۱۸فروردین پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این اخطاریه آمده است که بارش‌ها باعث بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب، آبگرفتگی، بارش تگرگ، در نواحی مستعد وقوع صاعقه، وزش باد شدید، لغزندگی محورهای مواصلاتی، اختلال در سیستم حمل و نقل می‌شود.

بر این اساس توصیه می‌شوداز تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی جلوگیری شود. همچنین در ترددهای جاده‌ای احتیاط لازم صورت گیرد و از سفرهای غیر ضروری اجتناب شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403