بریاتوره: شوماخر رقابت سخت تری را نسبت به همیلتون تجربه کرد


فرمول یک ایران – صرف نظر از اینکه آیا لوییس همیلتون موفق به کسب هفتمین عنوان  قهرمانی خود در انتهای 2020 میشود یا نه، فلاویو بریاتوره، رییس اسبق شوماخر، عنوان کرد که تفاوت دستاوردهای این دو راننده، در سطح رقبایی است که هر کدام از آن‌ها برای رسیدن به پیروزی باید شکست می‌دادند. بریاتوره که دو عنوان قهرمانی مایکل شوماخر را در سال های 1994 و 1995...

فرمول یک ایران – صرف نظر از اینکه آیا لوییس همیلتون موفق به کسب هفتمین عنوان قهرمانی خود در انتهای 2020 میشود یا نه، فلاویو بریاتوره، رییس اسبق شوماخر، عنوان کرد که تفاوت دستاوردهای این دو راننده، در سطح رقبایی است که هر کدام از آن‌ها برای رسیدن به پیروزی باید شکست می‌دادند.

بریاتوره که دو عنوان قهرمانی مایکل شوماخر را در سال های 1994 و 1995 مدیریت کرد، همچنین اذعان داشت:

مایکل با راننده‌های بزرگی می‌جنگید. شما نباید این را فراموش کنید. وقتی شوماخر وارد فرمول یک شد، رقابت بسیار سخت بود. شما از نام‌هایی مانند نایجل مانسل یا آیرتون سنا صحبت می‌کنید. در حال حاضر رقابت کمتر است. تنها دو یا سه راننده خوب هستند. کسی به همیلتون فشار نمی‌آورد.

حتی اگر او (شوماخر) دستش را مانند رانندگان تاکسی از پنجره بیرون بیاورد، باز پیروز خواهد شد، چون او راننده فوق العاده‌ای است، او استثنایی است.

بریاتوره که در سال 2009 به عنوان مدیر تیم رنو فعالیت می‌کرد، همچنین عنوان کرد که در حال حاضر دو راننده قدرتمند، به همراه یک راننده در کمین آن دو، در حال رانندگی هستند :

چارلز جوان است و دل و جرات زیادی دارد. من معتقدم که فراری باید دو سال پیش، به جای رایکونن، به او فرصت رانندگی می‌داد. چون که می‌دانید، شما با رایکونن برنده نخواهید شد؛ شما به ناکجا خواهید رفت. اگر من جای آن‌ها بودم، این ریسک را می‌کردم. او واقعا مرد قدرتمندی است. اما در مقایسه با ورشتپن، ورشتپن از نظر من یک راننده فوق العاده است. او در سبقت گیری واقعا بی نظیر است.

همچنین بریاتوره در پاسخ به این سوال که آیا ورشتپن از یوس، پدرش که در سال 1994 برای تیم بنتون رانندگی می‌کرد، بهتر است یا نه می‌گوید:

بدون هیچ تردیدی. هر دو یک نام دارند، اما از نظر رانندگی کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. من به یوس پدر می‌گویم: کاش من پسرت را توی ماشین داشتم و نه تو را.

ویراستار » انسیه صفری این نوشته را به اشتراک بگذارید



تعیین خط فرمول یک پرتغال 2020؛ یک دو مرسدس و فشار ورشتپن